Alla inlägg den 1 september 2022

Av Amor - 1 september 2022 00:00

 klicka på kartan se klockan där.

 

Välkommen

till

En hobby 

konst

av

trasiga och sönderdalade

urverk och klockor.

................................................

     

mmmmmmmmmmmmmmmmm

 

Kan inte strunta, kan inte tåla jorden behöver stark  FN ?

 

Trots att mer än 3 gånger bjudit mig samarbeta med i olika länder.

 

Sa Nej  ,  svårt för mig,

--------

    


  

 

  Låta bli, lämna därhän,

 

                    inte fästa sig vid,                     


 

ge fan i, rycka på axlarna åt


Inte bry sig om, inte fråga efter,

 

inte ta notis om, försumma, negligera,

 

ignorera, eftersätta,visa förakt för.

xxxxxxxx

 

Skyfall och översvämningar i Europa

 

zzzzzz

 

 

 

Största översvämningen på 50 år – se bilderna


yyyyyyyyy

 

Flera döda efter översvämningar i Tyskland

xxxxxxxxxxx

 

Minne

 

av

 

Edith  Södergran, föregående injägg.

 

------------------

 

jag ligger hela dagen och väntar på natten,


 

 

jag ligger hela natten och väntar på dagen.


—————————

 

En önskan !

 

Av hela vår soliga värld 
önskar jag blott

 

en trädgårdssoffa 
där en katt solar sig...

 


Där skulle jag sitta 
med ett brev i barmen,

 


ett enda litet brev. 


 

 

ser min dröm ut.

        


———
——————————

 

---------                        

----

      

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards