Alla inlägg under september 2022

Av Amor - 30 september 2022 14:25

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni, ta hand om Era & jorden?

 

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv


 

 

 

2)


Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

29 sep. 2022

3)

 



Spanien under attack! Snöhagel föll från himlen och

 

förstörde hus!


Håll ut, människor!


 30 sep. 2022


4)



Новости Сегодня 30.09.2022 - ЧП, Катаклизмы,

 

События Дня: Москва Ураган США Торнадо Европа Цунами 

 

  30 sep. 2022

 

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

cccccccc

hhhhh

aaa

nn

c

 

Vad händer med djur på den tiden


 

Even Eagles Are Afraid of This Deadly Bird.

 

nnbbvccsdfgjkkreyyuhhdddäöpiotqac

Av Amor - 27 september 2022 14:00

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni, ta hand om Era & jorden?

 

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

           

 

 

vvvvvvv



 

I Colorado föll hagel från himlen lika stor som en sten!

 

USA håller fortfarande på!  27 sep. 2022

 

1)


Natural Disasters caught on Camera..... 22 sep. 2022

2)

 

Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

(26 september 2022)

 

3)

 

Footage of the catastrophic magnitude 7.7 earthquake


 in Mexico! Huge damage  23 sep. 2022


mmmm


4)

 


KINA RYSDE! BILDER AV DEN VÄRSTA ORKANEN I

 

LANDETS HISTORIA! 22 sep. 2022


5)

 

Det regnar i den torra öknen.

 

 

Hundratals floder rinner ut över Saudiarabiens öknar!

 

Översvämning i Taif  22 apr. 2022

mmmmmmmmm


 

Drömfågelsång.


 

O min fantasifågel, ta bort mig.


Titta på min brutna vinge.


 Ta mig härifrån.


Låt inte min avgång bli min omöjliga önskan.

 


 Jag är trött, ta mig, se min brutna vinge,

 


     

 

ta bort mitt hjärta ta mig dit,


För

 

den hjärtevärmande morgonen är natten full av kärlek,


 


 Dess febrig sommar och trista höst,

 


JAG SAKNAR DIG.


 jag saknar dig.


För sina ökenblommor, sin spektakulära natur.


 För hennes tårar och leende,


för hennes fulhet och skönhet.


Jag vill inte ha det, jag saknar det.


 Ta mig dit.

     

 

 Det regnar i den torra öknen.


 En frilansande duva,

 


trött på staket och burar.


 De förälskar sig lite i taget,


de förälskar sig lite i taget.


 O min fantasifågel, ta bort mig.


 Titta på min brutna vinge.


 Ta mig härifrån.

 

 


 Låt inte min avgång bli min omöjliga önskan.


 Jag är trött, ta mig,


se min brutna vinge ta bort mitt hjärta.

 

xxxx

 

Efter regnet kommer öknen på jorden.

 

 

xx

x

 

Hemplanet

 

&

 

Earthquake


=
shock. temblor. upheaval. convulsion. fault. microseism.

 


movement. quake.

 


(visa)

 

-------------------------  

mmmmmmmmmm

 

Tack alla besökare, bloggare,

 

&

 

Bloggplatsen & personal ger mig möjlighet,

 

att kunna prata.  

......

 

 -----------------------
 

Av Amor - 26 september 2022 15:00

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni?

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

 

 

vvvvvvv

 

Var kan man hitta dem, som sa jorden inte är i fara.'

,,,,,,,,,,,,,,,,

1)

 

Första snöfallet i Schweiz! Zürich,

 

Bern och Alperna i en isfälla!

 

Filmer från händelser!  26 sep. 2022

2)


 

Miljontals människor evakueras i Filippinerna!

 

Tyfon Noru i Manila, vind 240 km/h  26 sep. 2022

3)


Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

( 07 september 2022)


     
                 

nnnnnnnnnnnnn

Ey älskare,- Rumi (visa)


Oh älskare, oh älskare,


låt mig hittas, låt mig hittas.

     


På den där dimman över mig själv,


 kommer jag att bli galen.


 Älskaren säger, gå och bli vanära i vår kärlek.


 Jag kommer att bli vanära,


jag kommer att bli vanära.


 Min vän, om han blir rädd kommer jag


att binda honom I misstro, om jag är ärlig,

 

        
kommer jag att vara rädd.


 Häll en droppe nådsvatten över mig


så att jag kan gå iväg.

 

 Hur länge kommer jag vara så här?

     
Jag ska bli ett hav, jag ska bli ett hav


Oh älskare, oh älskare,

 

låt mig hittas, låt mig hittas.


 På den där dimman över mig

 

 

själv kommer jag att bli galen.


 Älskaren säger, gå och bli vanära i vår kärlek.
 

Jag kommer att bli vanära,  


  jag kommer att bli vanära.
 

Så här säger bartendern,


jag är smärtsmitad.

 

Jag ska besöka pubarna,


 jag ska besöka pubarna.

 

Jag har gått vilse ett tag som en fläck i hans sol.


 Varje bit av mig blev solen,

     
 låt mig hittas,


låt mig hittas. 

-----------------------------

   

---------------

       

Begravningsdikter av

 

Nils Ferlin [1898 - 1961]   (visa)

 

Har givit ut diktsamlingarna En döddansares visor 1930,

 

Barfotabarn 1933, Goggles 1938,

 

Med många kulörta lyktor 1944,

 

Kejsarens papegoja 1951, Från mitt ekorrhjul 1957.

xxxxxx

xxx


Vårt liv är en vindfläkt,en saga, en dröm, en droppe

 

    

 

     

 

som faller i tidernas ström.

 

 

Den skimrar i regnbågens färg en minut,

  

 

brister och faller och drömmen är slut.

 

      

-------------------------

Tack för besöket.

Av Amor - 25 september 2022 15:19

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni?

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

 

 

vvvvvvv

 

Var kan man hitta dem, som sa jorden inte är i fara.'


 1)


Is a global body needed to deal with natural disasters? |

Inside Story

 

Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

(25 september 2022) 

--------------'

 

 

Typhoon no.13 Hits Tokyo (September 2023)

Nödsituation i Japan! Bilar och hus sköljs i havet,

 

 

tyfonen drabbade Tokyo (25 september 2022)

-------------

 

1. Hela Mexiko skakade! Jordbävningar av magnituden

 

7,7 och 6,9 skakar landet 22 sep. 2022’’

 

2,


2,  Kanada pågår brutal förstörelse! Enorma vågor slår mot

 

Port aux Basques  24 sep. 2022’

'



3. Jordbävning med magnituden 7,7 och den efterföljande

 

tsunamin skakade Mexiko 22 sep. 2022


mmmmmm

mmm

mm

     

@ Droppe för droppe  samlas, då blir det ett nytt hav.

 

Rumi (visa) - Gömd skatt

Han kom till krogen och tog oss hem.

 

Låt den nya våren komma för att fräscha upp oss.

 

Låt ditt märke stå mellan dig.

 

Fyll din båge för vårt liv.

 

Han gjorde hundra poäng & gjorde en fälla & fälla

 

Det är fantastiskt att göra oss lyckliga.
 

Han gjorde hundra poäng och gjorde en fälla och fälla.
 

Det är fantastiskt att göra oss lyckliga.
 

Hur söta liv är gömda i våra hjärtan.
 

Bland sultanerna i fin ansikt , nå oss.

 

Han kom tillbaka & kom tillbaka och levde längre.
 

Det är trevligt & gulligt att värma oss.

 

 Där kom liv & värld och gömda skatter.

 

Han kom för att täcka vår smärta.
 

Den som vill komma kommer & kommer.


&


hans ankomst kan få vårt hjärta att värka.

 

 Den som vill komma kommer och kommer.


 &


hans ankomst kan få vårt hjärta att värka.

 

     

 

Saknas expertenas åsikter vad är orsaken,

 


Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.


 

[ Gamla världen & Nya världen.

 


Var sprickas att jorden går ----?

 

(visa)

 

jordbävningar i olika kontinenter +  Regn + Strom....

 

       

--------------

------

tack för besöket.

-

Stor tacksamhet för gratis utrymme.

Av Amor - 24 september 2022 16:00

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

mmmmmm

mmmm

mm

n

  
Nu

 

Europa sjunker! Hemska översvämningar i Tarragona,

 

Spanien (23 september 2022)

mmmmm

 visa

mmm

 

Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen.

 

(22 september 2022) visa

 

1)


Hurricane Fiona makes landfall plunging Puerto Rico into total blackout

2)

 


Hurricane Fiona makes landfall in Puerto Rico l WNT

3)


Livebilder av orkanen Nanmadol som river sönder Kyushu Isla’

4)


En fruktansvärd jordbävning utlöste en tsunami i Mexico City, magnitud 7,6 355 visningar 20 sep. 2022

5)



WION Climate Tracker: Powerful earthquake strikes

 

Mexico's west coast on anniversary of two tremors.

 

20 sep. 2022

 

öööööö

mmm

     

 

 

-----------

    tack.  

mmmmmmmmmmmmmmmmmed

mmmmmmera.

Av Amor - 20 september 2022 13:00

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni?

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

 

vvvvvvv

vvvv

vv

v

 

varför?


 

Ett snöhagel faller från himlen i Gap France!

 

Filmer från händelserna! Människor, håll ut!

mmmmmmmm

e

mmmmmm

e

r

a.

--------------------------

 

@ kära UFO vet ni varför, vi är omedveten än ....?

...........

       

----------------------------

 

 -------


 

Orkanen Fiona orsakade katastrofala

 

översvämningar i Puerto

 

Rico! Extremt kraftigt regn  19 sep. 2022.

 

(visa mer)

 

klicka på

--------

mmmmmmmmmmmmmmmm

     

skriv böcker om händelsen 2022 !

zzzzzz

 

 

En fruktansvärd tyfon förstör Japan

 

och rör sig inåt landet:

 

Det har bara börjat 22 timmar sedan  19 sep. 2022     

mmmmmmm

mmmm

m

 

 

james Blunt -  Goodbye My Lover.

 

(Official Music Video)

------------------

Sångtexter

 

Har jag gjort dig besviken eller svikit dig?
Did I disappoint you or let you down?


Ska jag känna skuld eller låta domarna rynka pannan?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?


För jag såg slutet, innan vi hade börjat
'Cause I saw the end, before we'd begun


Ja, jag såg att du var blind och jag visste att jag hade vunnit
Yes, I saw you were blind and I knew I had won
 
Så jag tog det som är mitt med evig rätt
So I took what's mine by eternal right


Tog din själ ut i natten
Took your soul out into the night


Det kan vara över men det kommer inte att sluta där
It may be over but it won't stop there


Jag finns här för dig om du bara bryr dig
I am here for you if you'd only care
 
Du berörde mitt hjärta, du berörde min själ
You touched my heart, you touched my soul


Förändrade mitt liv och alla mina mål
Changed my life and all my goals


Och kärlek är blind, och det visste jag när
And love is blind, and that I knew when


Mitt hjärta blev förblindat av dig
My heart was blinded by you
 
Jag har kysst dina läppar och hållit ditt huvud
I've kissed your lips and held your head


Delade dina drömmar och delade din säng
Shared your dreams and shared your bed


Jag känner dig väl, jag känner din lukt
I know you well, I know your smell


jag har varit beroende av dig
I've been addicted to you
 
Farväl min älskare
Goodbye my lover


Adjö min vän
Goodbye my friend


Du har varit den enda
You have been the one


Du har varit den för mig
You have been the one for me
 
Farväl min älskare
Goodbye my lover


Adjö min vän
Goodbye my friend


Du har varit den enda
You have been the one


Du har varit den för mig
You have been the one for me
 
Jag är en drömmare och när jag vaknar
I am a dreamer and when I wake


Du kan inte bryta min ande, det är mina drömmar du tar
You can't break my spirit, it's my dreams you take


Och när du går vidare, kom ihåg mig
And as you move on, remember me


Kom ihåg oss och allt vi brukade vara
Remember us and all we used to be
 
Jag har sett dig gråta, jag har sett dig le
I've seen you cry, I've seen you smile


Jag har sett dig sova ett tag
I've watched you sleeping for a while


Jag skulle vara pappa till ditt barn
I'd be the father of your child


Jag skulle tillbringa en livstid med dig
I'd spend a lifetime with you
 
Jag känner din rädsla och du känner min
I know your fears and you know mine


Vi har haft våra tvivel men nu mår vi bra
We've had our doubts but now we're fine

 
Och jag älskar dig, jag svär att det är sant
And I love you, I swear that's true


Jag kan inte leva utan dig
I cannot live without you
 
Farväl min älskare
Goodbye my lover


Adjö min vän
Goodbye my friend


Du har varit den enda
You have been the one


Du har varit den för mig
You have been the one for me
 
Farväl min älskare
Goodbye my lover


Adjö min vän
Goodbye my friend


Du har varit den enda
You have been the one


Du har varit den för mig
You have been the one for me
 
Och jag håller fortfarande din hand i min
And I still hold your hand in mine


I min när jag sover
In mine when I'm asleep


Och jag kommer att bära min själ i tid
And I will bear my soul in time

 
När jag står på knä vid dina fötter
When I'm kneeling at your feet
 
Farväl min älskare
Goodbye my lover


Adjö min vän
Goodbye my friend

    
Du har varit den enda
You have been the one


Du har varit den för mig
You have been the one for me
 
Farväl min älskare
Goodbye my lover


Adjö min vän
Goodbye my friend


Du har varit den enda
You have been the one


Du har varit den för mig
You have been the one for me
 
Jag är så ihålig baby
I'm so hollow baby


Jag är så ihålig
I'm so hollow


Jag är så, jag är så, jag är så ihålig
I'm so, I'm so, I'm so hollow


Jag är så ihålig baby
I'm so hollow baby


Jag är så ihålig
I'm so hollow


Jag är så, jag är så, jag är så ihålig
I'm so, I'm so, I'm so hollow

nnnnnnnnn
   

Stor tacksamhet  Bloggplatsen   Personal  

..........

 

Tack för besöket.  

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Av Amor - 18 september 2022 20:01

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni?

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen (18 september 2022)

 

vvvvvvv

 

Var kan man hitta dem, som sa jorden inte är i fara.

 

 Nöduvakuering i USA! Orkanen Fiona på Puerto Rico Island,

 

vind 140 km/h    19 09 2022

18  09  2022


 dddfffgghhjuiiiiiiiooooo


 Evakuering i Japan! Tyfonen Nanmadol förstör Kyushu

nnnnnnn

nnnn

nn

n

4 000,000 people were Evacuated in Japan due

 

to strong Typhoon NanMadol

 

 

M6.9 Earthquake Hits Taiwan - Sept. 18, 2022


Earthquake
=
shock. temblor. upheaval. convulsion. fault. microseism. movement. quake.

--------

Jordbävningen:  1- (visa)       2- (visa)

 


© Hösten är andra våren när varje löv är en blomma.


Albert Camus.
 
 @ Höstens gång bör vara aktsam om trädens sorgligt


säsong Amor
.........

 

Tidens rasande.

 

wwwwwwwwwww

www

w

 

Jag såg förresten höstlöven

 

Blekt av tidens framfart

 

Det var en separat gren i trädgård.

 

[Cho z Golsha.]

 

har gömt sig

 

Fallvind i sin passage.

 

För det var en kurir O förtryckta höstlöv

 

Varför flyr du från trädgård?

 

En dag var du också en blommans famn

 

Du var kär i Goli O galen älskare,

 

skandalös älskare

 

Berätta varför jag är deprimerad

 

Det ska varken finnas renhet eller lojalitet i blomman

 

Jag har inte lidit annat än förtryck ah

 

jag lägger bördan av hans sorg i mitt hjärta

 

Jag dog för honom

 

Den vackra gräsmattans nya blomma veks

 

Jag tappade den där blomman

 

Han satt med taggar Jag stannade och var hundra törnen

 

Denna livlösa kropp trädgårds blomma,

 

vissna som jag

 

Varje löv av dig faller till en vissen och darrande stig

 

Jag såg förresten höstlöven

 

Blekt av tidens framfart

 

Det var en separat gren i trädgård har gömt sig

 

Fallvind i sin passage

 

För det var en kurir.

—————————————(P,Y.)—————————————

 

Japan is terrified! Typhoon Nanmadol struck

 

with all its might and destroyed Hiroshima.

 

vvvvvv

vvvv

vv

v

HJÄLP ÄR  Behov.

 

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm



The Secret Culture of the Apes | Free Documentary Nature

Av Amor - 17 september 2022 14:12

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten;

 

 inte för mycket jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidig i 5 kontinenter är översvämningar.

 

[ Gamla världen & Nya världen.]

 

Vad bör Ni?

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

 

@ Om någon är hemma räcker det med en sms med

 

mobiltelefon. Amor

 


Almost 1,000 killed as flooding devastates Pakistan.

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


———————
@ Försök inte, den tiden faller inte i glömska. Amor

© If you com to my house , Friend,

Bring me a lamp and window.

I can look at the crest of the happy alley.  Rumi
———————

 

Nana Mouskouri - Chanter la vie (Audio Officiel)

-------

 

Chanter la vie
Låt av Nana Mouskouri


Sångtexter

Sjung livet, natt , dag
Chanter la vie, la nuit le jour

Sjung om kärlek, leta efter vännen
Chanter l'amour, chercher l'ami

Även när världen gråter när du vaknar
Même quand le monde pleure à ton réveil

Till de förbipasserande från skuggan talar om solen
Aux passants de l'ombre parle du soleil


Änglarnas land
Le pays des anges

Det måste inte vara paradiset
N'est pas forcément le paradis

Änglarnas land
Le pays des anges

Om ditt hjärta är stort, är det här
Si ton cœur est grand, c'est par ici

tills glömskan
Jusqu'à l'oubli

sjunga livet
Chanter la vie


Sjung livet allt högre
Chanter la vie toujours plus haut

I dess fel ser en utmaning
Dans ses défauts voir un défi

Öppna ditt fönster till ett dött träd
Ouvre ta fenêtre sur un arbre mort

Ett barn kommer att födas, han är den starkaste
Un enfant va naître, c'est lui le plus fort


Änglarnas land
Le pays des anges

Det måste inte vara ett paradis
N'est pas forcément le paradis

Änglarnas land
Le pays des anges

Om ditt hjärta är stort så är det här
Si ton cœur est grand, c'est par ici

tills glömskan
Jusqu'à l'oubli

sjunga livet
Chanter la vie

tills glömskan
Jusqu'à l'oubli

sjunga livet
Chanter la vie


Sjung livet, natt dag
Chanter la vie, la nuit le jour

Sjung om kärlek, leta efter vännen
Chanter l'amour, chercher l'ami

Även när världen gråter när du vaknar
Même quand le monde pleure à ton réveil

Till de förbipasserande från skuggan talar om solen
Aux passants de l'ombre parle du soleil


Änglarnas land
Le pays des anges

Det måste inte vara ett paradis
N'est pas forcément le paradis

Änglarnas land
Le pays des anges

Om ditt hjärta är stort, är det här
Si ton cœur est grand, c'est par ici

tills glömskan
Jusqu'à l'oubli

sjunga livet
Chanter la vie

tills glömskan
Jusqu'à l'oubli

sjunga livet
Chanter la vie

-----------------------------

 

 Best Romantic Love Songs By Guitar -

 

Johnny Guitar Collection

 

 

1000,000  ?

----------------------

Pakistan Burns At 50°C: Can It Turn The Heat Down

 

On Climate Change? | Insight.

 


fffffffffffgggggggggggor

 

 

 

kamp för bättre hälsa att folk har mindre besök

 


 

vårdcentral & sjukhus.

-------


synd  med konstiga lagar, att få din medicin......


 

Man kan betala årsligt med faktur kära.


( skriv ut medicin & skicka fakturan.)

  


Nej kom ut för besök annars ej smärtstilande för

 

skada som vår kolleger orsakade på sjukhus.

 

synd

 

Ändera lagen. tack ....   Ny regeringen,2022   

.........................

 

Alaska's coast hit hammered by hurricane-force winds,

 

waves and flooding

=

(visa mer på den tiden.)

 

klicka på.

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards