Alla inlägg under oktober 2022

Av Amor - 31 oktober 2022 13:15


------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

............

 

              

................................................

 

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidigt i olika delar jorden.

 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Bladen,s önskan.

 

 


Ett ramlade blad på marken.


Tänker & tänker.


Hur blev, större & större.


Det märkte mer & mer att vatten kom in & ut.


Syre & syre  var orsaken av fina kläder.


  Dansade dag & natt.


Dansade med fåglarnas sång.


Dansade dag & natt.

 

 


Nu tork & hopplös på golvet.

 

 

önskar bara en lite vind,

 

varifrån kommer vinden.

   

 

vinden

 

drar mig i ett hörn,

   

 

inte trompas av en idiot.

 

Det är min sista hopp & kärlek,

 

i resten av livet.

xxxxxxxx

 
  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxx




APOKALYPS I TYSKLAND! ÖVERVÄMNINGAR

 

OCH ORRKANVINDAR GER FÖRVIRRING TILL BAVARIEN!


27 okt. 2022



Egypten nu! Landet kanske inte överlever!

 

Hagel och mycket vatten på gatorna!


28 okt. 2022


nnnnnnn

 

--------
 
Natt  tiden varför kommer regnet?
---------- 
I går kväll hade regnet ett planerat träff med fönstret.



Regnet hade saftiga kyssar med  fönstret.


&
Viskade & viskade hela natten, hela tiden med fönstret.



Vad hade regnet med fönstret,

 

att göra & säga?



Hela tiden viskande & viskade.



När jag vaknade på morgonen.
 
Solen skiner i rymden regnet försvann,

 



Over 35500 Houses were Destroyed!

 

Devastating Floods in North Korea Leave 107,000 Homeless!



28 okt. 2022
nnnnnnnnnnnnnnnn


Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen


30 okt. 2022


Wales under vatten! Hagel,

 

snö föll över Storbritannien! Människor söker trygghet!


30 okt. 2022

      

................................



Avslappnande musik 🎻 50 bästa avslappnande

 

fiol- och celloinstrument.

 

Av Amor - 27 oktober 2022 16:15

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

............

 

              

................................................

 

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidigt i olika delar jorden.

 

--




Folk blir vilda i Kalifornien!

 

Dammstorm i USA! Natten ändrade dag!

25 okt. 2022

 



Kina nu! Folk är glada att de fortfarande lever!

 

Livesändning från Beijing!


26 okt. 2022

mmmmmmmmmmmmmmmmm

     

 

Stjärna & rådjur  (Gasell.)


 stjärnan i natt om att Gasellens ögon inte sov,


 Stjärnan kunde se att Gasellens ögon är på himlen.

 

 Om stjärnan är nio par Gasell,


 varför är hans blick alltid på henne?


En krossad person är alltid ensam,


ensam Stjärnan såg tårar i Gasellens ögon i det

 

uppståndelsen.


Se att Gasellen är ensamt igen,

det finns också en ensam stjärna på himlen.


 Vilken historia berättade stjärnan i natt om 
att Gasellens

 

ögon inte sov.


 Stjärnan kunde se att Gasellens ögon är på himlen.


 Om stjärnan är nio par Gasell,


varför är hans blick alltid på henne?


 En krossad person är alltid ensam, ensam.


 Berätta för mig var stjärnan kommer,


 att släppas igen till sfären


Fången av vatten och lera når hjärtat,


 för att öppna hjärtats hjärta.


 De fattigas hjärta,


två hemlösas hjärta.


 En i luften, en på marken, två mållösa.


 Vilken historia berättade stjärnan i natt,


om att rådjurens ögon inte sov.


 Stjärnan kunde se att rådjurens ögon är på himlen.


 Om stjärnan är nio par rådjur,


varför är hans blick alltid på henne?


En krossad person är alltid ensam, ensam.


Poesi: H. A.

nnnnnnnnnnn




Storbritannien under vatten!

 

Ett stort hagl,

 

lika stor som en fotboll, föll över England!


26 okt. 2022

 



Sicily under water! Heavenly stones the size of

 

an orange fell on Italy!


26 okt. 2022



Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen


27 okt. 2022

mmmmmmmmmmm

 

 

China Is Terrified! Almost turned into

 

the Pacific Ocean!Heavy Rain And Floods in 2016!


27 okt. 2022

 

,,,,,,,,,,,,...

     
 

@ Frihet utan rädsla är EN gåva är frihet. Amor


nnnnnnnnnn

 

Tack alla påverkan.

 

Michel Pépé - La Biche d'Amour

 

 

Av Amor - 25 oktober 2022 15:55

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

............

 

 

     

@ Månen kom idag mellan mig & solen att rädda mig.

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

Samtidigt i olika delar jorden.

 

--

 

orsak ? Kan inte tåla & vara tyst, vad är pågång?

 

Bör man säga & agera den händelsen.

-------------------- 

Ej rädsla, är sannigen på vår hemplanet.

    

 

1000,1000,  1000,000 människor utan hem, mat.nedicin

 

   djur.

 

            

Jag & jaget.


----------------




Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

(24 oktober 2022)


24 okt. 2022

...............

 

Ey älskare.


O älskare, o älskare,


låt mig hittas,


låt mig hittas På den där dimman över mig själv

   

 kommer jag att bli galen.


 Älskaren säger, gå och bli vanära i vår kärlek .


Jag kommer att bli vanära,


jag kommer att bli vanära.


 Min vän, om han blir rädd kommer jag


att binda honom I misstro,


om jag är ärlig, kommer jag att vara rädd.


 Häll en droppe nåd vatten över mig,


så att jag kan gå iväg.


 Hur länge kommer jag vara så här?


Jag ska bli ett hav, jag ska bli ett hav


O älskare, o älskare,


låt mig hittas,

     


låt mig hittas På den där dimman över mig själv


 kommer jag att bli galen.


 Älskaren säger, gå och bli vanära i vår kärlek,


Jag kommer att bli vanära,

    


 jag kommer att bli vanära Så här säger bartendern,


jag är smärt smittad,


Jag ska besöka pubarna, jag ska besöka pubarna,


 Jag har gått vilse ett tag som en fläck i hans sol.

       


 Varje bit av mig blev solen,


 låt mig hittas, låt mig hittas.

 

     
mmmmmmmmmmmmmmmm

 


Kanada är under vatten! Efter

 

Tyskland är Toronto nu under vatten!

 

Håll ut, människor!


24 okt. 2022



 

 

Österrike,

 

Skottland

och

Tyskland sjunker! Bayern håller på med all kraft! Är

 

Europa förbannat?


24 okt. 2022
——————————————————


Tyskland och Österrike sjunker! Vattennivån överstiger

 

alla tillåtna normer! Evakuering!


24 okt. 2022


mmmmmmmmmmm,



Texas kanske inte överlever! I USA förstörde hagel och

 

mycket vatten människors hus!


25 okt. 2022

mmmmmmmmmmmmm

 


Face To Face | Carl Gustav Jung (1959) 

 

(visa)

------------

Stor tacksamhet bloggplatsen   personal

    besökare.

Av Amor - 23 oktober 2022 13:45

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

 

Samtidigt i olika delar jorden.

--

orsak ?

-------------------- 

            

Jag & jaget.




I Schweiz, en fruktansvärd snöstorm med hagel!

 

Ett klimat som väckte skador strömmade till Europa!


22 okt. 2022




 

Turkiet under vatten! Istanbul lider skada av hagel!

 

Livesändning!


22 okt. 2022




Michel Pépé - La Biche d'Amour

.......

 

Hem fängelse.

..............


 Ditt tomma utrymme är hisnande.


 När jag kommer ihåg gråter jag...


Jag är dömd till denna påtvingade sorg.


 Jag torteras av upprepat hat...


Den situation jag har är involverad i sorg och smärta.


Du är inte min dag och natt.


 Ditt minne finns alltid här...


Den situation jag har.


 Det här är ett jäkla straff.


 Nej, han gav mig tålamod styrka...


Vilket högt pris för tålamod.


 Smärtan jag lider, det här är min del...


Hemfängelse betyder ensamhet.

 


 Min hämnd, separationens sår...


Den situation jag har är involverad i sorg och smärta.


 Du är inte min dag och natt.


 Ditt minne finns alltid här...


Den situation jag har.


 Det här är ett jäkla straff.

 Nej, han gav mig tålamod styrka...
———
        

(jaget och tiden)     ((Tankar om livet.))   (Bortom våldet.)

 

nnnnnnnnnn





Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

(23 oktober 2022)

mmmmmmmmm

 



Det finns inget liv i Phuket! Thailand under vatten!

 

Miljarder i skadestånd! Folk förlorade allt


23 okt. 2022

 

 

Den första vinterstormen har drabbat Michigan i

 

USA! Folk förväntade sig inte detta!

 

23 okt. 2022

mmmmm

mm

     

 

Nästa inlägg möjligen lite om

 

Venus.

Av Amor - 21 oktober 2022 15:30

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

 

 

Samtidigt i olika delar jorden.

--

orsak ?

-------------------- 

            

 

@ Ledsen & Arg & Förvånad & Gråtfärdig Jord har VI. Amor

1)


Skottland under vatten! Gud bevara människor!

 

Stora hagel föll från himlen på gårdar.


20 okt. 2022
2)


POLEN ÄR DÖMT! FRUKTANSVÄRDA VINDBYAR OCH

 

ISBLOCK STÖMLAR EUROPA!


20 okt. 2022

3)


Gud gav väder som ingen förväntade sig!

 

Folk är glada över att vara vid liv!


21 okt. 2022

Mmmmmmmmmmmmmmmusik.

 

Le ciel est noir (Live au théâtre des Champs-Elysées / 1974)


Himlen är svart Låt av Nana Mouskouri.
 Songstexter;
 Var kommer du ifrån min son med så blå ögon?
 Var kommer du ifrån min son ser så olycklig ut?
 Jag gick, jag kröp på tio gamla motorvägar.

 
 Jag trampade löven från 20 trädlösa skogar.

   
 Jag gick förbi 30 döda hav.

   

     
 Jag pekade på sidan av 40 berg.

    
 Jag körde 100 000 mil på fängelsespåren.
 Himlen är svart, himlen är svart.
 Han är svart, han är svart.
 Det är ett svart regn som kommer att falla.
 Vad såg du min son med dina blå ögon.
 Vad såg du min son ser så olycklig ut.

 
 Jag såg en nyfödd i munnen på en varg
 En smutsig diamantväg som,

 
 Ganges Blod på statyerna i Louvrens trädgårdar.
 Blod på borstarna på en ny.


 Michelangelo Och 10 000 skvaller,
som inte längre hade ett språk.

 
 Jag såg en vit fågel,
 som flög på ena vingen.
 
 Barn som leker bobèche i Sarcelles.
 Himlen är svart, himlen är svart.
Han är svart, han är svart.
 
 Det är ett svart regn som kommer att falla.
 Vad hör du min son med så blå ögon.
 Vad menar du att min son ser så olycklig ut.

     
 Jag hör rullande åska vid världens ände.

 
 Jag hör steg klicka från skuggorna.

 
Jag hör musiker som ingen lyssnar på.
 
 Jag hör 100 000 skrik och folk som inte bryr sig.
 Ligister som gör narr av en ledsen liten herre.
 Sången av en poet som söker musik.
 
 Jag hör rösten av en gråtande clown på golvet.
 Himlen är svart, himlen är svart.
 Han är svart, han är svart.

 
 Det är ett svart regn.
 som kommer att falla
 
 så min son med så blå ögon
Och
 så min son med ögonen så olycklig.
 Jag såg en liten svart på en död vit häst.
 Jag såg en miljardär dela ut sitt guld.
 Jag såg en advokat berätta för mig att han hade fel.
 Jag såg en student tömma sig själv med bensin.
 Jag såg en kung av Preussen som gav mig Frankrike.


 En gammal man som sprang chanslöst.
 Himlen är svart, himlen är svart.
 Han är svart, han är svart.
 Det är ett svart regn som kommer att falla.
 Vad gör du min son med så blå ögon?
 Vad gör du min son ser så olycklig ut?
 Jag ska gå innan regnet faller.
 
 Göm mig i djupet av en mycket mörk skog.


Där alla människor är fattiga och där mannen har sin ö.


 Där man inte längre ser något,

     
varken tårarna eller rynkorna,
 Och
 
 där allt är sig likt men i fängelse-slott.
Där bödlarna dödar dig genom att kasta blommor på dig.
 Där tjuvar och rånade spelar lögnarpoker.
 Där färgen är svart och siffran noll,
 Och
 så kommer jag tillbaka, jag ska ropa ut det till världen.
 Uppför berget till skuggans djup.
 Och

     
 så ska jag gå på ett djupt hav,
 Och
 jag kommer försiktigt att sjunka ner i min grav.
 Himlen är svart, himlen är svart.
 Han är svart, han är svart.
 Det är ett svart regn som kommer att falla.

 
 Himlen är svart, himlen är svart.
 Han är svart, han är svart.

 
 Det är ett svart regn som kommer att falla.
mmmmmvmmmmm
4)


USA under vatten! Hagel föll över Dallas!

 

Miljontals människor förlorade sina hem!

 

21 okt. 2022

5)



เรื่องราวและภัยธรรมชาติทั่วโลก (21 ตุลาคม 2565)


21 okt. 2022

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

       


Av Amor - 19 oktober 2022 21:15

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

-----

--

orsak ?

--------------------

 

 

     

 

@ Ledsen & Arg & Förvånad & Gråtfärdig Jord har VI. Amor



     




Japan under vatten! Allt vatten i världen föll på Tokyo!

 

Livesändning! 101 201 visningar 18 okt. 2022.........



Flash flood and mudslide in Venezuela,

 

huge rocks roll through

 

the Maracay  18 okt. 2022


++++++++++++++++

 

@ Kära Människor håll ut;x det är teknologis gåva. Amor




Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen


(19 oktober 2022)



Katastrof! Vattennivån steg 1,75 m. Allvarliga

 

översvämningar i Indonesien! 19 okt. 2022

 

BELGIEN HADE I MÖRKET! ORKAN KNÄSAR BILFÖNSTER OCH

 

SKADAR DOSENTALS MÄNNISKOR! 

 

19 okt. 2022

 



Kanada under vattnet! Ottawa kämpar med

 

konsekvenserna av hagel! Filmer från händelser!


20 okt. 2022...-

 

Mmmmmmed Mmmmmera

 

 

La Terre où je suis née_Alain Morisod & Sweet Peopl.

-----

Landet där jag föddes Alain Morisod & Söta människor.



Sångtexter   (land  & jorden)

Det är en by längst ner i min dal

 

C'est un village au fond de ma vallée


Det är ett torn som ringer på kvällen

 

C'est un clocher qui sonne dans le soir

Den gamla stugan från mina fina år


Le vieux chalet de mes tendres années

Där min far väntar på att få träffa mig igen


Là où mon père attend de me revoir

Det är låten av


C'est la chanson du

Vind i berget


Vent dans la montagne

Som sakta säger åt mig att komma tillbaka


Qui doucement me dit de revenir

Det är floden som


C'est la rivière qui

 

Flöda med mina tårar


Coule avec mes larmes

När jag tänker tillbaka på alla mina minnen


Quand je repense à tous mes souvenirs

Och i mitt hjärta


Et dans mon coeur au

Långa dagar av smärta


Long des jours de peine

Jag har fortfarande styrkan att drömma


Je garde encore la force de rêver

Att se detta vackra land som jag älskar igen


De revoir ce beau pays que j'aime

Och hitta landet där jag föddes


Et retrouver la terre où je suis née


Jag drömmer så mycket om att resa jorden runt


J'ai tant rêver de parcourir le monde

Jag gillade att springa på stigarna


J'ai tant aimé courir sur les chemins

Idag är såret djupt


Aujourd'hui, la blessure est profonde

Det gör så ont när


Ca fait si mal quand

Vi går för långt


On s'en va trop loin

Och i mitt hjärta


Et dans mon coeur au


Långa dagar av smärta


Long des jours de peine

Jag har fortfarande styrkan att drömma


Je garde encore la force de rêver

Att se detta vackra land som jag älskar igen


De revoir ce beau pays que j'aime

Och hitta landet där jag föddes


Et retrouver la terre où je suis née

Och långt innan mitt liv är över


Et bien avant que ma vie ne s'achève


Efter att ha rest så länge


Après avoir si longtemps voyagé

Jag kommer i morgon


Je viendrai dans le jour qui se lève

Att kyssa landet där jag föddes


Pour embrasser la terre où je suis née

Att kyssa landet där jag föddes


Pour embrasser la terre où je suis née.

medmmmmmmmmmera

 

Tack för besöket.

Stortacksamhet, ( bloggplatsen    personalen.)

 

      försiktig.

-----------------------------

 

 

Är Ni konstnär?

 

@ Ta hand om andras hand är konst. Amor

 

xxxxxxxx +xxxxxxxx =  

Av Amor - 19 oktober 2022 00:00

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

-----

--

orsak ?

--------------------

nnnnnnnnnn

    

 

Ta hand om jorden.

 



Det kanske inte finns något Europa! Hagel så stora som

 

stenar föll över storstäder! Huvudstäder   

 

15 okt. 2022



Hela världen diskuterar det! Tyskland under vatten!


Hagel föll över landet!  16 okt. 2022


mmmmmmmmm


 

Aten är i fara! En miljon liter vatten och ett stort hagel föll

 

över Grekland! Detta är ett måste


 16 okt. 2022


mmmmmmmmmm

 

värld av älskare. Rumi
……….

 

Om världen är full av törnen,

 

är det kärleksfulla hjärtat


fullt av blommor,


 och


om den är tomgång,


snurrar hjulet.


Må kärlekarnas värld vara på jobbet,


låt alla vara ledsna och älska livet.


Må alla vara ledsna


och


vara kära.


Var öm och snäll mot din älskare,

 

varhelst ljuset är dött.

 

Låt honom vara hundra tusen ljus,

 

älskarns vin kommer att koka i bröstet.


Låt kärlekens motståndare vara i hemligheter,


inte med hundra löften,


låt kärleken tillfredsställas.


WM


Att älskandes intrig är många,


rid på kärlek,


och

 

du tror att kärlekens häst räcker,


 för att driva dig hem med en attack.

 

Även om vägen är svår,


 kommer en attack att ta dig hem.
 

Även om vägen är grov,


även om vägen är grov


VVVVVV

WWWW




Arizona är under vatten!

 

Folk är glada över att vara vid liv!

 

USA håller på! 

 

17 okt. 2022




Acapulco Flash floods, Hurricane Karl | Mexico turns into

 

an ocean! heavy rains in Acapulco


17 okt. 2022




Europa idag! Hagel föll över de rikaste länderna!

 

Folk är glada över att vara vid liv! 

 

17 okt. 2022

mmmmmmmm


FLASH FLOOD Today : Over 600 people dead 1.3 million

 

displaced as flood ravages Nigeria Disastrous

 

Hade premiär för 12 timmar sedan


 17 okt. 2022
.....


 

Polen under vatten! Hagel som var lika stor

 

som en knytnäve föll från himlen!

 

Folk håller fortfarand


17 okt. 2022


--------

 


Over 600 people dead | Deadly Flood today |

 

Flood Today in Acapulco | Today Flood | flooding-

------

---

---

-

 

 


tack för besöket.

 

 

🦅 Лео Рохас - Полёт кондора

 

🦅 Leo Rojas - El Condor Pasa 🦅 

 


Av Amor - 16 oktober 2022 15:00

------

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

                    

Du; käraste livskapnde vatten

 

 inte för mycket på jorden och inte för lite i jorden.

-----------

-----

--

orsak ?

--------------------

         

     


 

Vi har bara en jord.

nnnnn

nnn

vvv

v

 

 

Även om jag är förkrossad,


 gråt inte för mig.


 Gråt inte för mig trots att jag är sårad.


 Fast jag har dött framför dina ögon,

 

tusen gånger.

 


Alla jag har rört, har knäckt mig

 

med sin egen hand.

 

Spjutet fastnade i mitt bröst.

 

Förstörd för att jag är förstörd  


luta dig inte på min axel.
 

Även om jag är förkrossad,

 


gråt inte för mig.


Jag var mållös, men det blev

 

inget resultat av denna tystnad.

 

 Gå inte bredvid mig, riskera inte så här.


Gör inte min situation värre.


Förstörd för att jag är förstörd,


 luta dig inte på min axel.


Även om jag är förkrossad,


gråt inte för mig.

   
Luta dig inte på min axel,


 Jag orkar inte längre,


 jag är trött.


 Trött på

 


 

&

  

värme.

 

jag är trött, jag är trött.

 

 Jag orkar inte längre,

 

 
vvvvvvvvvvvvv
 

   

www

w

 

 

Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

(10 oktober 2022)
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm



GUD ÄR RARLIG! I AFRIKA FALLER ENORMA STEGAR

 

AV IS


PÅ FOLKENS HUVUD OCH KRASKA BILAR!  12 okt. 2022


 


Berättelser och naturkatastrofer runt om i världen

 

(14 oktober 2022)


mmmmmmmmmm

 




เรื่องราวและภัยธรรมชาติทั่วโลก (16 ตุลาคม 2565)


 16 okt. 2022

mmmmm

mm

 

m

RÖTT LARM! EN FRUKTANSVÄRD

 

dammstorm har uppslukat

 

South Dakota! MÄNNISKOR KVÄLSER! 9 506 visningar

 

16 okt. 2022

 

n

    

 

 

 

Yesterday When I Was Young...Glen Campbel 

 

   

Tack för besöket.

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards