Direktlänk till inlägg 19 mars 2024

Det gick 108 år att människor ändrade tiden.(fram & bak)

Av Amor - Tisdag 19 mars 14:45


Välkomna

till konst

av

trasiga

ur & klockor.


 

Tiden står stilla till 03 31 att en timme flytas fram

------------------------------

 Långfredagen: 29 mars. Påskdagen: 31 mars. Annandag påsk: 1 april


-----



@Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor

     

Det gick 108 år att människor ändrade tiden.

       

en timme fram

&

senare

en timme tillbaka.

    

 ------------

i två gånger om året.

 

Det kan påverkar människans biologiska

 

på positivt sätt.

 

   

picasso,s klocka,        Min tid spel.           Elvis klocka   

---------------

@ Tiden stannar inte, lura inte dig för den tiden. Amor

..........

----------------

Våren 2024 är nu nära här.

 

Klockan 02:00 på natten, söndag den 31 mars ställs klockan

 

fram en timme, för då är det nämligen dags

 

för sommartid 2024.

 

  En timme fram den här gången.   dag & natt blir lika.

 

(se här (här & nu) tiden ändring året 2024)

 

klika på                                                     klicka på

...............

 

Nordisk vår


Alla mina luftslott ha smultit som snö, 


 

alla mina drömmar ha runnit som vatten,

av allt vad jag älskat har jag

 

endast kvar 
en blå himmel och några bleka

 

stjärnor.

          

 

Vinden rör sig sakta mellan träden. 


 

Tomheten vilar. Vattnet är tyst.

        

 


Den gamla granen står

 

vaken & tänker 
på

  

det vita molnet, han i drömmen kysst
---------

Editt Södergran. (visa)
 

 

Genom att mäta en naturlig åldringsprocess av DNA i olika mänskliga
vävnadsprover,
 
Tid bärarna i mörket.
  
har forskare vid University of
California, Los Angeles
(UCLA),2016  
upptäckt att mätningarna kan användas som en
inneboende, Biologisk klocka.
En naturlig process som leder till en kemisk förändring
     
av DNA.
Den nyfunna biologiska klockan går snabbare från födseln,
upp till cirka tjugoårsåldern.
 
kom ihåg Ni?    
 
Ljus & aktivitet @ ljus & grönmiljö.
vvvvvvvvv
vår; vår, vårt, våra.
....,,,,,,,,,,,
Tills den behagliga våren
...........
har kommit till gräset
O begärets källa,
kasta en skugga på mig Som en ny vårbris,
gå över mitt bo
Tills det regnar,
min förstörda hydda
 Tills livets vår kommer,
 lugna ner dig
Tills vinden kommer från blomm
an,
 kom och bär kjolar
För det är dags
 att sätta sig på huvudet av brandmannen,
Demi Eftersom mitt huvud sitter på sidan
 är det ett dolt tecken

Tills den behagliga våren har kommit till gräset
O begärets källa,
 kasta en skugga på mig Som en ny vårbris,
gå över mitt bo
 Tills det regnar,
min förstörda hydda Se igen,
bryt tystnaden av min förvåning
För tolpan,
titta på min längtans heta ansikte
Ditt ansikte är min spegel,
din kärlek är min gamla sorg
Återigen lade blommorna huvudet på mitt bröst
i våras Som en ny vårbris,
gå över mitt bo
Tills det regnar,
 min förstörda hydda
Tills livets vår kommer,
 lugna ner dig
Tills vinden kommer från blomman,
kom och bär kjolar För
det är dags att sätta sig
 
 på huvudet av brandmannen,
Demi Eftersom mitt huvud sitter på sidan
är det ett dolt tecken
Tills den behagliga våren har kommit
 till gräset O begärets källa,
kasta en skugga på mig Som
en ny vårbris,
gå över mitt bo
Tills det regnar,
min förstörda hydda Se igen,
 bryt tystnaden av min förvåning
För tolpan, titta på min längtans heta ansikte
Ditt ansikte är min spegel,
din kärlek är min gamla sorg
Återigen lade blommorna huvudet på mitt bröst i våras.
P.j (visa)
        
Balans mellan vad.
     
Steve Horvath; har lett studien,
&
har ansökt om patent för att mäta vår biologiska ålder.

Studien är publicerad i tidskriften

 

Genome Biology,

----

klicka på

 

..................................................

En fin resa tillbaka  i tiden.

------

Best Old Classic Country Songs Of 1960s - Greatest 60s Country

 

Music Collection

----------

underbart.


Det var med hela vägen. våren längtan.2024. 03-31

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Torsdag 25 april 22:34

  Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------       av trasiga & från ur & klockor.  Vi är inte ensamma på jorden, djur & blomma bör bevaras. Uggla;...

Av Amor - Tisdag 23 april 18:25

    Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   …………………&he...

Av Amor - Måndag 22 april 15:30

  Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   …………………&hellip...

Av Amor - Söndag 21 april 12:30

  Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   …………………&hellip...

Av Amor - Fredag 19 april 14:15

  Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   …………………&hellip...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards