Alla inlägg den 8 mars 2024

Av Amor - Fredag 8 mars 14:30

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.


En blogg som handlar om;

En hobby

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor.

  

27062019

..................................................

@ Handplockade jordgubbar. Hur ska man annars plocka dem?  Amor

-------------

2024

0308 = kvinnor dag / grattis + Alla här bloggare.

 

 
  

Nofertiti Bust; 1370 - 1330 f Kr. (visa)

med

en ny frisyr efter modell 2015 - 10 - 17 gör.

 

Den Nefertiti Bust är (2024 + 1330) = 3354 år gammal,

 

den stora kungliga frun av den egyptiska pharaohs Akhenaten.klicka på

 

Hon är en av de mest kopierade arbetena av forntida Egypten

 

och har blivit en av de mest berömda

 

symbolerna för feminismen.

 

Mor till alla barn.

  

livet är orättvist vänj dig vid det.... B.Gates

    

  
@ Krig är ett helvete på jorden. Amor

 

 

 

@ Krig är förakt mot livet inte bara för drabbade,

för mänsklighetens historia. Amor
@ Allt Krig är vilseledning av ? på jorden. Amor

  
@ Det första som dör i kriget är sanningen. Amor

 

Söndra & behärska är målet av krig på vår hemplanet. Amor

 

 

önskar Era aldrig att vara med krig.

 

Kemiska vapen är än värre att tänka på. (visa)

  

De används dagligen i olika krig och Ni vill inte att de flyr för livet.  

 

Aldrig går effekten av  en handling  förlorad.


Buddha (563- 483 f.K.r)

 

Buddhismen delar in handlingar i fyra kategorier:

1. Goda gärningar som leder till goda resultat
2. Dåliga gärningar som leder till dåliga resultat.
3. Blandade gärningar som leder till blandade resultat.
4. Okategoriserbara gärningar som inte har några karmiska resultat.

 

Detta är den typ av handlingar som utförs av upplysta varelser.

 

(Pieter Bruegel ( 1525/1530 – 1569 (visa) )

Han målade synskadade (De blinda (1568)).

 

  och den målning av barn & äldre

 

med hjälpmedel

 

utan att skriva hur & orsaken.(jag hittade inte läsa.)

 

Handikappade folk efter kriget.

&

Återuppbyggning av krigdrabbade länder.

&

 Fint marknad att sälja allt, från hjälpmedel produkter till

 

alla möjliga saker många många år,

 

och och och.

 

@ Historien upprepar sig, för varje gång kostar

 

det de drabbade  mer och mer. Amor

 

@ Aristoteles och Platon bör vara ett nytt fall i Haag domstol. Amor

  klicka på logo.


Det var inte grattis att bygga imperium i olika länder utan krig och massaker

&

Även  

Målning 1509- 1511. (Raffaello Sanzio da Urbino ((Italian: 1483 – 1520))

(visa)

kräver duktiga rådgivare som Aristoteles (visa) och Platon(visa)

...........

Kriget är pågång så länge, bara krigs herre ändras igen och igen.  Amor

 

Tiden går fort men kriget går krypande långt, långt för drabbade. Amor

 

(visa)

@ Det enda vi lär av historien är att den upprepar sig. O. Wilde. (1854-19oo)

&

@ Kriget är pågång länge, bara krigs herre ändras

 

igen och igen.  Amor

 

Andra världskriget. (visa)

 

Vietnamkriget. (visa)

 

Kuwaitkriget. (visa)

 

Lybiens krig. (visa)

 

Kriget är pågång länge, bara krigs herre ändras igen och igen.  Amor

 

Eller hur?

 

 

Moderna krigets lärare.

 

Robat krigets början i vår tid.

(visa)

 

Under andra världskriget störtade i Sverige sju robotar från det tyska

 

raketprogrammets anläggningar i Peenemünde. ...

 

1943-11-30 V1-Robot, Nybro (7 km O Ystad), Skåne. 1944-05-11 (kl 09.35) ...
                                                
Freden kommer men, när man är borta.

En man som överlevt Gulag.

(Av Nisseblogg)

 

Den här mannen måste ha en historia att berätta.

Efter andra världskrigets slut deporterades omkring 600.000

ungrare till arbetsläger i Sibirien.

Det exakta antalet är okänt. Man uppskattar att antalet ...

läs mer att trycka på.
(visa)

 

KLICKA PÅ. MIG.

Vet någon
Scorpions

    
Är denna värld utom kontroll
Säg vad som är rätt vad som är fel

  
Känner jag denna värld alls
Jag tror jag gör men då gör jag det inte
Jag är förvirrad av vad jag ser
jag försöker förstå
Men det har ingen mening alls
Jag är förvirrad av vad jag känner
Jag trodde att vår kärlek
Var något som är verkligt
Vet någon
Sanningen vi letar efter
Kan inte hitta den längre
Vet någon
Hur får jag mig att känna
För något som är verkligt
Så många saker som jag minns
När vi var unga flyger bara högt
Kan vi vända vårt öde alls

  
Jag önskar att vi skulle kunna säga att du inte gråter
Jag är förvirrad av vad jag hör
Tjej det verkar för mig
Vi förlorar trots allt
Jag är förvirrad av vad jag känner
Jag trodde att vår kärlek
Var något som är verkligt
Vet någon
Sanningen vi letar efter
Kan inte hitta den längre
Vet någon
Hur får jag mig att känna
För något som är verkligt
En annan dag har just börjat
Livet fortsätter, det finns ingen återvändo
Hur kan jag lita på någon
När ärlighet är ett så smutsigt ord
Vet någon
Sanningen vi letar efter
Kan inte hitta den längre
Vet någon
Hur får jag mig att känna
För något som är verkligt
Vet någon
Sanningen vi letar efter
Kan inte hitta den längre
Vet någon
Hur får jag mig att känna
För något som är verkligt
Ja


tack för besöket.

    

......


       

Trädet höst i ensamhet.

 

    

Skrick upp i himmel på olika egna sätt.

.........

OBS 

En musik från barndom. underbar musik och  röst och meningar.

 

    


Tack för besöket  .    Till Era på bloggplatsen. 

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards