Alla inlägg den 4 oktober 2017

Av Amor - 4 oktober 2017 10:00


Välkommen

till 

Konst

av

trasiga

ur och klockor.

........

                      

F. Kafka,s förvandlingen. (världens bästa bok.)

------------------------------------

Jag / bloggare drabaddes

25 02 2117

av

IBS- Syntom

av 

en okunnig läkare eller student och en manlig sjuksköterska

att inte ville läkare beskriver on antibiotik för mig, sa jag kan berätta,

men medveten eller omedveten glömde.

i

Ett universitetssjukhus akutsmottagning

beror på

felaktig och överdos av Antibiotika.

 

........................sjukhuset känner inte ansvar för skada......................

    
Här kan vi räkna ut hur mycket kostar när man drabbas av

IBS- Syntom.
 

Efter första besök på akuten i universitetssjukhus i Huddinge.

 

Jag går in med litet sår i Hö. tummen.

och

kom ut med IBS- Symtom.

 

........................tack......................

Under mindre än 8 veckor  beror det på kraftiga smärtor

och otåliga ont i olika delar av magen

och  

sedan att kolla mitt litet sår,

tre gånger till

 

var jag tvången av smärta 

 söka hjälp igen i samma akuten där för att vi är granne.

........

Det var helt makalöst.

 

..................................................

Vårdcentral besök med tid några gånger

+

en gång med olåligt smärta kunde jag träffa min husläkare utan bukade tid,

Tack vare henne.

att skriver ut Morfin igen och begära att skriva  Inolaxol. 

.....

Därför att jag hatade att gå på akuten igen

.....

3 gånger fick jag ingen besked om dagnos.


......

De 4 läkare som besökte för magbesvär var tysta om diagnos.

1) Att skydda första läkare som gav mig Antibiotika.

+

2) De hade inte kunskap att diagnosera.

+

3) Trots att jag är utbildade genom sjukvård är det inte mitt område,

så man blir mer rädd tänker på all organ i närheten.

..........

 

..........denna  inlägg handlar om kostnader omkring

IBS- Syntom

..........

.....................Det kostar pengar eller hur.........................

--------

Köpa felaktig Antibiotika

+

fel smärtstillande citodon.

i början utan dignos.

 (citodon är fel kombination med Antibiotika för mage.)

.................................................
 
Andra gång kl. 04 på morgon med okända läkemedel för mig + (1 / 1/2 flaska droppe.)

skickade hem
...............

 Tredje gång besök i akuten.

(andra gång för magen.)

jag presenterade mig själv att jag jobbade i sjukvård är inte analfabet.

...så...

Det var en manligt duktig läkare på akuten gav mig

 en ny rätt antibiotika + olika mediciner + Morfin.

att få på akuten.

Att bli smärtfri och åka hem.(tack fina personal att beställa färdstjänst.)

....

...............Han lovade att skriva ut på recept  och dagen därpå köpte jag dem...............

+

.........Andra gång onödiga Antibiotika,........( sparade hemma.)

Allt kostar pengar eller hur?

-----------------------------------------------------------------------

Tack vare Huddinge kommun och  handläggare.

-----

De hjälpte med  2 gånger hembesök av en fin dietis.

och 

Arbetsterapeut besök med utrustning att öka wc- stolen höjd helt grattis.

.......

Jag begärde och de inställade tryyghetslarm hemma hos mig

(192 kr i månad.)

oooooo

Jag tänkte vid behov kontakta dem.


+

Att inte gå på akuten 5 gånger.

 

Vilken marknad finns gömd

 

bakom ridå

av

IBS- Symtom att betala.

................................................
...

a) Recept blagda och receptfria  läkemedel.

            

b) Glutenfria livsmedel.

 

c) Laktosfria livsmedel. 

 

,,,,,,,,,

Tänk hur mycket blir dyrare

att drabbas

av

IBS- Symtom.

..................................................




kostar det som kostar. Liv eller död.
..........................

Försäkringar.

 

Jag har 2 försäkring.

1) Hemförsäkring 

2) Fritidsförsäkring.

men.

Jag hade klämt min Hö. tummen i dorren hemma

och

 söka hjälp på akuten för Hö. tummen,

och

En okunnig kvinlig läkare skriver

fel och överdos och onödig  Antibiotika för min skade tumme.

men

Den skadan från Antibiotika

 

täcks inte av mina försäkringsbolag.

 

inte heller de som skadade mig på akuten, 

 

Det är lag.eller inv...

Tack.

 
Jag själv är inte läkare men utbildade 2 examen genom sjukvård.

.....

Sådana sjukdom är inte mitt område att kunna diagnosera. 

 

     

Att känna manniskas anatomi o. rörelser

är jag helt kunning men inte sådana sjukdomar.

2+ 2 = 4

Man måste vänta att få av en kunning läkare rätt dignos

inte som akuten kunde inte diagnosera eller tysta.

,,,,,,,,

Åkte till Stockholm för ultraljud undersökning.

sen kom svaret. så duktigt läkare unan direkt undersökning visste om


IBS- Syntom.

 

  

........
Efter ca 2 månader blev diagnosen klart.

men

 hjälp finns inte från sjukvården

för

IBS- Syntom.

,,,,,

Nu efter diagnos och sökandet i världen,

------

Jag började tänka på och göra

självterapi.

.....

och köpa en efter en alla receptfria läkemedel.

.....

Jag jobbade 40 år mer i vården i olika länder och studerade med 2 examen.

lärare på olika universitet och olika forskningsprojekt.

lärare mer än 100- tal avhandling i Ergonomi.

Konst högskola + engineer Industrie.

.............................................

Jag ska hjälpa mig själv och andra

med

IBS-Syntom.

 

Det kostar men utan akut besök.

 

............................

a) Köpa en efter en receptfria läkemedel för IBS- Symtom.

Jag tänkte kanske en av dem hjälper mig.

---

b) Olika kryddor av olika kultur som de påstår att hjäpler megen.

--

c) Bygga sittkudde att sitta på.

 

d) Olika korsett hade jag från tidigare  min mottagning hålla magen hård,

          

 

E) Träning instrumet och ortopediska hjälpmedel

av olika sorter från mekanisk till elektronisk. 

                  

Flytta på gasen i tarmar med


kroppsställning ock rätta rörelse.

 undvika onödiga

mediciner.

   

   

Nu mår jag helt bra men inte smärt...fri än. 

 

+++Jag minskade vikt här i magen+++

(-90 cm till -84 cm.)

Märker ni skriver jag min blogg så mycket?

 

Skriver allt att hjälpa andra.

 

1) Lånade massageapparet med eld speciell för magen. etc

   

2) Massag bälte med batteri hade jag tidigare för magen. 

   

 välja själv.  (klika på)

3) Fåtölj massage hade jag tidigare.

  


F) Yoga. sittande / stående / rörelser.

 

Måste själv  hjälpa mig, jag kan hitta vägen.

 

G) Elekteroterapi apparat  bärbar med 4 kanal hade jag tidigare.

jag har skrivit boken om Introduktion till Elektroterapi. 97 sidor. / 1983

               

H) Min första avhandling var om skolios.

Det betyder att jag har tillräcklig kunskap om

andningssystem

och senare i Paris studerade jag om Kinesitherapi Respiratoire.

+

   Biomecanique    

applique a la  
              Rhumatologie   et a  L, orthopedie,  Neuro-musculaire.            

avhandling  Analyse mecanique et cinetique  
     de la marche chez subjes.
        Normaux / Hemiplegique / Parkinsonniens.

        

,,,,

 

Andningssystemet funktion har med mellangjärde (difragma.)

 

direkt relation med magen och tarmarna.

................................................
 

.................................

TÄNK Positiv är min motivation.

..............................................

Ödet vill att jag skadar mig i Hö. tummen

går till 

Akuten

i ett universitetssjukhus

.....

komma ut 

med

IBS- Syntom.

--------

....................

Jag ska försöka och hitta vägen

att bota

mitt

---

IBS- Syntom.

..................................................

och vara hjäp för andra

 

i den fina ländet och hela världen att undvika lidandet 

av 

den konstiga skadade

 

tarmbakeriernas reaktion

 -------------------------------

slut.

.............

Jag var i början tänkte att äta och dricka gift att döda 

dåliga

 

tarmbakterierna i mina tarmar.

----

hittade nu bättre alternativ tror jag

-----------

på rätt väg.

 

...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards