Direktlänk till inlägg 24 januari 2024

@ Djur igår, Djur idag, hur blir Djur om 1000 år?(03)

Av Amor - Onsdag 24 jan 22:30

 

Välkomna

till

konst

av

trasiga

ur & klockor.

 ................................................

Nu = 24 - 01 2024

@ Djur igår, Djur idag, hur blir Djur om 1000 år?(03)

       

Tänk inte, vi är ansvar själva.

 

så älskade djuren på den tiden. grottmålningar frankrike, (visa)

       

Välkända grottmålningar finns i: Lascaux i Frankrike: ca. 20 000 - 30 000 år gamla.

 

.         

G, Fröding,s minne. (54 år)

(visa)

 

Strövtåg i hembygden är en diktcykel i fyra delar av Gustaf Fröding.

 

Den gavs ut 1896 i diktsamlingen Stänk och flikar.

Strövtåg i Hembygden (English & Swedish lyrics) Mando Diao (visa)

 

      

P.Picaso sa, jag är inte konsnär. de var är konstnär.
 

 

......................Till minne P. Picaso............................


           

Till minne av V.V Gogh.   Tankeakt.       till minne C. Monet.

..................................................


.  
......Nu tiden.....

 

Förlurade  familje medlem av en utbildade.

 

       

 

Ni själva gissa eller känner till bilderna.

       

Inte roligt att göra så alls med så fina ------.

.

       

Ja visst gör det ont.

  
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan  
bindas i det frusna bitter bleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
 och
det som stänger.

@ Ormens kärlek är giftig.  Amor

mmmmmm

Kultur är konst, kulturbärare är ansvar för kulturens sanning,

ej tolkas på sitt eget sätt.

...........

Om du är konsten,s

språk

ska du vara duktigt på spåkets konst.

 

 

@ Nasa sa, vi har inte råd, annars vi kunde skicka alla idioder ur rymden.  Amor

 

..................................................

  varför skricker han?,vad säger han?

  Han säger, ta hand om djur. var snälla med djur.

   

 

Äta inte djur, glöm inte vad sa.....

     
     verkligen, annars.......  

  

Plácido Domingo sings Maravilla: Amor, vida de mi vida

 

(from The Three Tenors in Concert 1994).

 

P.Domingo (visa)
 

 

 

@ Vänskap och kärlek är omsidig hos djur. Amor.


..............................

Ask The Mountains - Vangelis

nnn nnn

@ Man bör vara som en ensam berg inte varg. Amor


@ Montera och demontera är inte min sak. Amor
@
@ Det är helt nödvändigt att ha anpassningsförmåga i livet. Amor
@
@ Molnen bär sorg efter, när den är svart. Amor

@
@ Ibland molande värk är uppväckande känslor. Amor
@
@ Småvärk också är värk men det får inte strunta i. Amor
@
@ Ha proppiga kläder är mer värd än att ha fina kläder av bedrägeri. Amor
@ Har du sett solen? Nej inte på sex månader. Amor

@
@ Det är tid för att kontrollera måttbandet. Amor
@ Ditt liv är den dukan, som du själv målade på.  Amor

@
@ All mätare har gemensamma steg.  Amor
@ I dagens samhälle är det väl svårt att hitta rätt människomätarAmor
@
@ Pälsmössa är spår av djurplågare. Amor
@ Djurplågarens medarbetare har pälsmössa på sig. Amor

@
@ I framtiden kan man förpassa diktaturen ur jorden. Amor
@ Ta det lugn! passar inte dig! förpassar till hennes mor. Amor
@
@ Vetos rädsla stoppades tredje världskriget.  Amor
@ olagligt veto är mot mänsklighetens tillvaro. Amor
@
 Väljare visste inte själv,  han hade blivit utvald. Amor
@ Välja vad du vill! men tåla och acceptera konsekvenserna. Amor
@

 

     
@ Väja för djurens rätt. Amor

  

kolla hur många har visningar.

..............................

Skicka en ängel till mig
Scorpions

..................

            

....

    

   
Den vise mannen sa bara gå på det här sättet


Till ljusets gryning

..
Vinden kommer att blåsa in i ditt ansikte


När åren går förbi dig

..
Hör denna röst från djupt inuti


Det är ditt hjärtsamtal


Stäng dina ögon och du kommer att hitta


Passage ur mörkret


Här är jag (här är jag)


Ska du skicka mig en ängel


Här är jag (här är jag)


I morgonstjärnans land


Den vise mannen sa bara att hitta din plats


I stormens öga

  
Sök rosen längs vägen


Var bara försiktig med törnen


Här är jag (här är jag)


Ska du skicka mig en ängel


Här är jag (här är jag)


I morgonstjärnans land


Den vise mannen sa bara höja din hand


Och nå ut för stavningen


Hitta dörren till det lovade landet


Bara tro på dig själv


Hör denna röst från djupt inuti

  
Det är ditt hjärtsamtal


Stäng dina ögon och du kommer att hitta


Vägen ut ur mörkret

 

    
Här är jag (här är jag)


Ska du skicka mig en ängel


Här är jag (här är jag)


I morgonstjärnans land


Här är jag (här är jag)


Ska du skicka mig en ängel
Här är jag (här är jag)

...........

Bättre än covidv19.

  
I morgonstjärnans land (Här är jag)


Ska du skicka mig en ängel


Här är jag (här är jag)


I morgonstjärnans land
Här är jag (här är jag)


Ska du skicka mig en ängel
Här är jag (här är jag)


I morgonstjärnans land
.

............

Tack för besöket.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Lördag 4 maj 14:30

xxxxxxxxxxxxxx Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------     Ni har tid att påmmina Era om salt.   av trasiga & från ur & klockor.  Vi är inte ensamma på...

Av Amor - Fredag 3 maj 16:30

  Välkommen till En hobby  konst av         trasiga & sönderdalade urverk & klockor.               Newtons rörelselagar.(visa) + Newtons gravitationslag;  (visa)innebär att två kroppar dras mot varandra m...

Av Amor - Torsdag 2 maj 11:30

  Välkommen till En hobby  konst av   trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Newtons gravitationslag;innebär att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och ...

Av Amor - Onsdag 1 maj 11:00

  Välkommen till En hobby  konst av trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Vem är han & hans lagar. .................................................. Minne om COP26,/ Climate Action.‹& Mannen som älskar jo...

Av Amor - Söndag 28 april 21:15

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards