Direktlänk till inlägg 30 december 2023

När man saknar tid att tänka på tiden som gick.

Av Amor - 30 december 2023 13:30


Välkommen 

till

   Vårens väntan 2024;  

Konst

av

Ur & klockor.


......................Saknar tid för vad?....................
  

Här och Nu.

             

Tiden rullar av sig själv, vara med, inte fram & inte bakut. Amor

..

Vågen är trasig.

        

Ge tiden tid att mogna till sig annars krosa den, som jag.  Amor

+

Det är så typiskt att det finns tidtagare men inga tidgivare,

 

Hellmut Walters.

x

Ingen tid är som den nuvarande;

 

alldeles ny, fräsch, frisk,  aktuell,  grön, ung.

+

Man kan ljuga i tiden men inte med tiden. Amor.

!

           

Kan man hitta en som är vackrare än blommorna?   Amor

..........

         

Kan man bara hitta en frukt, så har för sig smakdomare ?   Amor

.................................................

FN. Bör hjälpas.

      


Omar Khayyam

 

 Klicka på. (Hans staty i FN område.)

 

Född 18 maj 1048   död 4 december 1122,

 

 poet, matematiker, filosof

Skönlitterärt författarskap.

.........   2023 - 1048 = 975  ........

      Khayyam, som sydde vetenskapens tält,
           Har fallit i sorgens ugn och blivit
                   plötsligt          bränd,
      Ödets saxar har skurit hans livs tältrep,
   Och hoppets mäklare har sålt honom för intet.   
                           +++++++      
          "Jag är det, som i brokig gycklarskrud
--
går främst bland dem, som bryta alla bud.
 
"Låt den blott blåsa ! Allt vad mäniskor byggt
bärs bort som damm av tidens tunga flykt.
"Om bröd för tvenne dagar än jag har
och än en droppe i min kruka kvar -
säg,
varför skall jag lyda då en annan,
som dock en människa blott är och var."

"Så njut av det, som en beskärs dig,
njut!
Snart öppnas dörren, och du bäres ut
att vila stum som stoft i stoftet
utan
musik och vin och sång - och utan slut."

                  Ett geni för 1 000 år sedan.  

 

            -underbart.

.....................

   

Systrar av Renoir.

 

Min tidigare tv och min data bildskärm många år tillbaka. tills här och nu.

 

.........................A.Renoir (Visa)........................
.................

..........................

.

...............tid bara  4. 27 ...............

Rumi ♡ - Deep listening

Close your eyes.  Fall i lov. Stay There. Rumi.

..................

Historien om dans och meditation.

 

Jalal al-din Rumi

 

Klicka på.

 

Född 1207  död 1273 var en persisk poet & sufisk, mystiker.

 

...................................klicka. på     ..1..........2...
    
    
..........

 

Vad är ända målet? Det har jag ingen aning om!

 

Jag är varken kristen eller jude, varken zoroastrier

 

eller muslim!

.............

Jag tillhör varken öst eller väst, varken jorden eller himlen!


Jag kommer varken från naturens källor eller från himlens kretslopp!

 

Jag är varken av jord eller vind, varken av vatten eller av eld!

 

Jag härrör inte från Guds tron och ingår inte i skapelsens

 

existens.

....

 

Jag härstammar varken från Iraks land eller från Khorasans jord.

++

 

Jag lever varken i dåtid eller i framtid,

 

varken i himmel eller i helvete.

 

Jag är inte från Adam och Eva och inte heller från

 

den högsta boningen.

 

00000

 

Mitt tecken och spår är spårlöst.

 

Min plats och mitt ställe är på intet ställe.

 

Jag är varken kropp eller själ, ty jag är själva Själarnas själ.

 

xxxxxx

 

Jag steg ut ur mig själv i två halvor och såg de två världarna.

 

Jag ser en, söker en, känner en och kallar på en.

........

 

Jag är berusad av kärlekens bägare och båda världarna har

 

försvunnit för mig.

 

Nu har jag ingen syssla utom att vara libertin och rucklare.

 

=== +++ 000

 

Om jag hädanefter skulle leva en dag utan min älskade.

 

%%%%%( Medmänniska.)

 

skulle jag i den stunden önska att jag inte hade levat.

--------------

Svensk översättning av Ashk Dahlén.)

.........................................

  

A gift of Love.


Relaxing Sleep Music 24/7, Calm Music, Yoga,

Sleep Meditation, Spa, Study Music, Sleeping Music

    Relaxing Music  Music, Yoga      


 

Travel brings power السفر يجلب القوة RUMI | Ancient Sufi Music.

mmmmmmm

 

Titta under på skapande av målningar.

 

Man bör ha tålamod mot Covid liknande i tiden händlser,

 

synd bör man förlura ....!

 

..........tid ..........54, 20............

Lady with Black Umbrella Acrylic Painting.

tiden går som sången under.

  tack för besöket. =     =  

--------------

2023 & Nu ...+ en dag = 2024

 

Bara en dag, en vecka, en, bara ett år.

  20 24   


God förtsättning & Gott Nytt ÅR, Alla påverkan, läsare.

  

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

 
 
wiper

wiper

31 december 2023 09:48

Tack för din fina kommentar hos mig. Jag vill också önska dig ett Gott Nytt År.

Du har så mycket intressant och ovanligt i din blogg som är kul att både titta och läsa i

Vilket magiskt klipp du satt in.

Varm nyårskram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amor

31 december 2023 12:12

Hej
Gott nytt år 2024, önskar Era bästa år tills 100 år.
Jag väntar som vanligt se fina platser med konstnärliga bilder & miljö älskare i vardags liv visar oss.
Hälsa de fina i Er närheten.
Tack för allt Ni visar oss i Er blogg.
Gott nytt år 2024.
Amor

 
wiper

wiper

31 december 2023 21:38

Du är så snäll. Jag önskar dig också många bästa år.

Tack för att du visar upp så mycket av allt möjligt.

Ha en fin nyårskväll
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amor

Måndag 1 jan 17:55

Hej
Tack, GOTT NYTT ÅR 2024 igen.
Ni gör bästa inlägg varje dag,
Underbart jobb för miljö i vardagsliv & hälsa. Hälsa Er 2 med arbetare vi känner dem i bilder.
mvh
Amor
-------

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Söndag 28 april 21:15

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Lördag 27 april 21:45

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Torsdag 25 april 22:34

xxxxxxxxxxxxxx Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------       av trasiga & från ur & klockor.  Vi är inte ensamma på jorden, djur & blomma bör bevaras....

Av Amor - Tisdag 23 april 18:25

    Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   …………………&he...

Av Amor - Måndag 22 april 15:30

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards