Alla inlägg den 3 december 2023

Av Amor - 3 december 2023 20:30

Välkommen

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor

 

Föra....året var 2022......nu 2023  fram oss 2024.

 

Ej mer krig på jorden, så länge (j.. l...) önskas!




 
@Krossa aldrig ngns hjärta, man kan inte lätt märka hur det kan gå till. Amor


Det kommer doften av krig igen & igen.

     

 

Alla har redan betalat.

  

 igen & igen.

 

Flyttfåglar av kriget igen och igen.

 

Tidens krig är kattasroffff för alla.

-----

Alla barn är lika på jorden.

,,,

död och handikappade barn och vuxna och om allt, .....

 

Handikapp används i vardagstal som en synonym till funktionsnedsättning.

Det stämmer dock inte med rekommenderat och officiellt språkbruk. Ordet handikapp uppfattas dessutom av många personer med funktionsnedsättningar som nedsättande och missvisande. Det sistnämnda till följd av det relativa handikappbegreppet.

..........

Jag har redan betalat,

 

 

min del för dem krig drabbade, så kan inte se krig på

vår planet

igen och ingen.

   


 

 

Vatten & hopp är människans önskesmål att leva. Amor.

 

klicka på att stödja FN.

 

 

Hela min själ har knutit till en tanke,


hårt, hårt, så jag kände den med handen,


Du du  min vän,(medmänniska)


Märker du inte , eller vill du inte märka. (K.Boye)

......................................

 

 

 

  

 

     

---------------

 

Stoppa kriget.

Folk stannar hemma.

 

 

Afghanestan kriget.  (visa 1 ) (visa 2 )


Krig i Sudan; (visa)


Dafur kriget. (visa)


Irak kriget (visa). (visa 2)

 

Kuwaitkriget. (visa)

 

congo kriget, (visa)


men Ännu

Yaman kriget  (visa)

 

 Syrien kriget (visa)

 

Ukraina kriget igår. (visa)

 

         & igår  (2022....... idag 2023.......)

.........................
way???

     

     

Det kommer doften av krig.

    

Rummet;.

Vi har redan betalat.

 

igen och igen.

 

Kom tillbaka efter det sista kriget !

  

  

 

Hiroshima. (visa)


 

We Are the World. 

-----klicka på-----

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Charlie Chaplin: The Immigrant (1917)

..Klicka på se filmen.. 

.........

   

John Lennon-Give Peace a Chance.  

....Klicka på och lyssna....


Allt vi säger är att ge fred en chans
All we are saying is give peace a chance
....
Låt mig berätta nu
alla pratar om
Revolution, evolution, onani
Flagellation, reglering, integration
Meditationer,
    

 

     

Alla  har redan betalat,

 

       

min del för dem krig drabbade, så kan inte se krig på

 

vår planet

igen och ingen.

     

     

klicka på  Stödja FN. tack. 

     

,,,,

 

@ känna vinden i din hud att ett nytt krig är på gång.

........

   @ En moln är tillräckligt att förmörka hela solen.      B. Graca`n (1601-1658)

..................

 

kriget i vietnam 1957-1975. (visa)

   

       

.....................................

                                

   

   

klicka på. tack

    ................

    

peace / Fred / önskar vi alla ….

Min kära; Nu sitter jag på minor och skriver till Er att jag saknar Er och önskar  att vara hos varandra , mina skor tåler mig bättre därför att jag är mycket mager och tappade en helt del  vikten av svälta dagar. Jag hörde att snart kriget ska bli slut och vi kan komma hem igen trots att vi förlorade många vänner och många skadades allvarligt;   Amor

 

 

Pink-Floyd-Live-at-Pompeii

mmmmmmmm

mmmm

Hänger rörligt i luften
Och djupt under de rullande vågorna i labyrinter av korallgrottor
Echo av en avlägsen tidvattnet
Kommer buggar över sanden
Och allt är grönt och ubåt
Och ingen visade oss till landet
Och ingen vet wheres eller whys
Men något rör sig och någonting försöker
Och börjar klättra mot ljuset

Strangers passerar på gatan
Av en slump träffas två separata blickar


Och jag är du och det jag ser är jag
Och tar jag dig med handen
Och leda dig genom landet


Och hjälpa mig att förstå det bästa jag kan
Och ingen ringer oss till landet
Och ingen korsar där vid liv
Och ingen talar och ingen försöker
Och ingen flyger runt solen
Och nu är det den dag du faller
Vid mina vakna ögon


uppmuntrar och uppmanar mig att stiga upp
Och genom fönstret i väggen
Kommer att strömma in på solljusvingar
En miljon ljusa ambassadörer på morgonen
Och ingen sjunger mig lullabies


Och ingen får mig att stänga mina ögon
Så jag kasta windows breda
Och ring till dig över himlen.

mmmmmmmmmmmm


 

A place in my heart MTV


  

Innan lämna sidan  Joan Baez och lyssna och läs vidare.

&

Det var år 1975, rätt kommer jag ihåg.

,,,,,,,,,

nu du säger till mig


du är inte nostalgisk


så ge mig ett annat ord för det


ni som är så bra med ord
och på att hålla saker vaga


eftersom jag behöver en del av denna vaghet nu


det är alla kommer tillbaka alltför tydligt


ja Jag älskade dig dyrt
och

om du erbjuder mig diamanter och rost


Jag har redan betalat.

...

    

Ej krig igen. i olika delar av våra händer.

 

igen & igen & igen.

Tack för besöket & hjälpa fredens väg.

     +   =     simma var?

---------

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards