Direktlänk till inlägg 28 december 2023

@ Tiden går till sitt mål, men sakta & säkert; ingen spänd alls . Amor

Av Amor - 28 december 2023 17:10

Välkommen

 


  

  @ Tiden går till sitt mål, men sakta & säkert; ingen spänd alls . Amor

 Vara så i livet.

 @Tiden går med vilken klockan som helst. Amor.

S. Dalis, time.    

    

    

Tiden går sakta men säkert, sekund efter sekund, vara med,

 

var Glad & medmänniska inte bara dig själv,

 

tänk på & älska, andra, djur, miljö,.

 

Här & Nu., 2023 12  28 + 3 = 2024

John Denver. (visa)

Försöka att inte förlora en enda sekund om dagen och natten.

Det är ditt eget liv, att ta hand om och likadant andra.

                

Tiden är säkert på sig själv, lär av den.

.................

utan tvivel, säkerligen, absolut,

med visshet, med säkerhet,

alla gånger, högst sannolikt, tvivelsutan, otvivelaktigt

               

Vi har avskärmat oss genom fördomar

psykologiska eller vetenskapliga,

eller

genom våra dagliga bekymmer och begär.

 

Därför lyssnar vi i själva verket till våra egna tankar,

och

inte till vad som sägs. vad kan det vara verkligheten.

(( Dubbelt klick på bilderna  att se större. ))


        

                 Gamla gubbe,          Min  uggla på natten.     Sambody can .

Människans största verk genom tiderna.

                  

            Jaget.                   vågen är trasig.             Cocca leker med tiden.

     

Mina författare, som idoler,  

mest.

Albert  Camus ; 1913-1960 [ visa] Främlingen- Herman Hesse; 1877-1962 [ visa ]

Carl Gustav Jung; 1875-1961 [ visa]-- Romain Rolland; 1866-944 [visa]

Gorge Orwell; 1903- 1950 [visa]--  Roman 1984 (visa)

Franz Kafka; 1883- 1924 [visa]-- Bilder;

.........................

                          

         Den färgade ugglan.         Människouggla.    (Insekt) F.Kafka; förvandlingen.

 .............................

Uggla är natt djur som bara överlever med fin härsel och skarpa ögon.

Det är mycket svårt att vara som blind uggla i dagen samhälle.

 

   

 @ Tiden vrider sig nu till målet,2023 + 01 = 2024

men sakta & säkert. Amor

 

Andra kom & gick utan beskymmer.

 

De lämnade efter sig fina jobb & en liten del det värsta.

 

Vi tittar på kändisar, alla känner & har minne om dem.

------------------------------------------------------------------------------

           

      R. Rolland och Gandi.    A. Camus.(Främlingen)     H. Hesse. Siddhartha.

 

 

se oliks filmer:   att klicka här

Det finns stor samband mellan Siddhartha och Rambrandts  kända målning.

     

Min gud - och min sanning . såg jag - i en sällsam stund.

Mänskors ord - och bud tego. Gott och ont min själ glömde.

Min Gud  och min sanning - drack jag-

i min ängslas stund........(K.B)

    

klicka på.

Lång tid och länge i Paris sökte jag efter H. de Balzac; 1799- 1850 ( visa)

och

 Viktor Hugo;1982-1885 (visa) spåret av deras romaner i Paris gator.

   

(Ringaren i Notre Dame) / Samhällets olycksbarn./

kliicka på namnet.

  

@ Tiden går i sitt mål, men sakta och säkert, vara med. Amor

---------------

Det är bra att se Gandis klocka och JF.Kennedi De är på auktion.

..........................

   utan sina ägare, som vanligt.

   

( Double pressure on words / picture )

1- historiska media; (visa)         2- populär historia;. (visa)

Det är komedins uppgift att korrigera människans moral ett underhållande sätt.

 

 Romerske komediförfattaren

 " Terentius "

Jag är människa, intet mänskligt är mig främmande. 

 (Född195 f.kr död 159 f.Kr.)

ord är ; Homo Sum:

Vad är Homo sum?

.

En enda sak är kvarstår är mänskliheten, så länge.

 

 ((( Om det mänskliga hos människa )))

 

Den är en bok om mänskliga problem, tankar och erfarenheter

som inte begränsar sig till tid och rum.

 

( Av Historikern och kulturjournalisten  Birgitta kurten - Lindberg.)

(Förord Av Anders Björnsson Humanistiska förbundet) 

 

Eller i vår tid  Bertrand Russell;

face to face /1/ 2/ 3/ tryck på (lyssna på.)

.....

Hans råd till människor som tusen-tal år framåt gäller.

  

Ancient theater masks.

 

Det finns idag behov av  män som kan få det som är fel att tyckas rätt.

     

Nu Kommer jag tillbaka till min Hobby igen.

        

       Paradis fågel.      Monument klocka.     man med 2- ansikten.

  (((((    Kändisars Ur / klockor  & karriär    )))))

               jag visar dem, att visa tiden som gick.

                        

Marie Antoinette  (visa) och Napoleon ( visa ) beställde ur av Breguet.

1755 i Wien, 1793 i Paris (Avrättad)                        ..................

                        

1769 - 1821

klicka på bilden.

Paris gator under 1848.  

tiden gick. deras klockor stoppades av sig själva,de köper & själjer.

AAAAA

En kort resa med dem, som spelade för oss.

...............

Paul Newman; [ visa ] --favorit film. ( Blåsningen )

     

             

Warren Beatty; [ visa ]-- Favorit film.  (Bonnie och clyde)

          Steve Macqueen; [ visa] -- favorit flim.  ( cincinnati Kit )

           

Anthony Quinn ; [ visa ] -- (Barabbas )

            

 (( Några blev äldre och några döda ))

Att visa dem är att Ni känner dem, om det lämnas okända personer

hur Ni kan komma ihåg då tiden.

jag älskade film och film- musik och regissör hela mitt liv som hobby.

....

började några terminer i cinematografi i Paris,

det var inte min sak att våga gå vidare.

+++++++++++++++++++++++

  

Skrik!

(av glädje / av sorg för omänsklighet och  ansvarslöshet.)

,,,,,,,

(B.Brecht; först käk sen etik och moral.)

....

Jag blev också äldre med tiden som dem bara minnet sitter ungt.

.....

Jag kämpar på att leva lite till.

Ränka .....

  

Det har hänt mig igen.

igår , igen.

Mina händer skakar igen, igen. idag

..................................................

  

Skakar mina händer igen.

 

Min 30 års hemliga dagboken har fallit av på golvet.

 

Bläddrades av sig själv.

 

Plötslig såg jag. (Amor)

 nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

((((((((( Fotspår i sanden.)))))))

  

  

+++++++++++++

En natt hade en man en dröm.

Han drömde att han gick längst en strand tillsammans med Gud.

 

På himlen trädde bilder av hans liv fram.

Han såg på varje bild två par fotspår i sanden.

 

Ett par var hans och det andra paret var Gud.

När den sista bilden syntes såg han tillbaka på spåren.

...........

Han upptäckte då att många gånger under hans liv fanns endas ett par fotspår.

Han såg också att detta var under de mest,

ensamma och svåra stunderna i hans liv.

Detta bekymmer honom mycket och frågade Gud om detta.

.....

Gud; du sa när jag en gång bestämde mig för att följa Dig. 

.............

Att Du skulle gå med mig hela vägen.

 

Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv,

...........

finns det bara ett fotspår.

     

Jag förstår inte varför,

....

Du lämnade mig när jag behövde Dig som mest.

  

Gud; sa / Mitt barn,

...

Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig,
   

Under tider av svårigheter och prövningar,

 

/ när du bara kan se ett par fotspår,


då bar Jag dig.

+-+-+-+-+-+-+-  av   +-+-+-+-+-+-+

Margaret Fishback.   eller    ( Google)

klicka på

x-x-x-x-x-x-x-x-x-

 

Gårdagen är förbi.

.............

Morgondagen har du ej sett.

.............

Idag hjälper dig Gud / Dieu / Allah / de som lever. 

     

Då ska man försöka tåla svåra tider o. orättvisans tid o. annorlunda världar.

Efter det viruset.

idag covid      igår  pest.       Imorgon ?

     

 

 

vem gjorde i liver?

nnnmmmmmmmmmmmmmkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Hela min själ har knutit till

en tanke,

hårt, hårt, så jag kände den med handen,

Du du  min vän,(medmänniska)

Märker du inte , eller vill du inte märka. k.B

------------------------

Rädd att kompletera samliga informationer, om utrymme

Tack för besöket.   vara   för andra vi inte är ensamma.

ßässsssssi är bäst.

 

mmmm

 Nat King Cole The Ver

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Söndag 28 april 21:15

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Lördag 27 april 21:45

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Torsdag 25 april 22:34

xxxxxxxxxxxxxx Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------       av trasiga & från ur & klockor.  Vi är inte ensamma på jorden, djur & blomma bör bevaras....

Av Amor - Tisdag 23 april 18:25

    Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   …………………&he...

Av Amor - Måndag 22 april 15:30

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards