Direktlänk till inlägg 27 november 2023

Människans första musik instrument, Flöjt ; Blåsinstrument. del 02 av 03.

Av Amor - 27 november 2023 20:15

För länge sedan.

...........................

Välkomna

till

konst

av

trasiga

 

Ur & klockor.

 

En blogg som handlar om;

 

En hobby

 

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor. 

................................................

 
  Tillminne, V.V.G för mänsklighetens liv.

                 

                                                        Skrik!                       Jaget!                      Den färgade ugglan.

---------------------------

Din tro formar dina tankar.


Dina tankar formar dina ord.


Dina ord formar dina handlingar.


Dina handlingar format dina vanor.


Dina vanor format dina värden.


Dina värden formar din framtid.
 
Mahtma Gandhi

   

Ett ovanligt trä & hål i mitten,  som tänkt att spela
musikalisk för hjärtat.
Ljudet skapas av människas andning genom
läpparna & händer & fingrar.



En resa på jorden i rymden.

-------------------

Ikväll har jag förnöjelse i mitt huvud.


 Ikväll har jag ljus i mitt hjärta Igen igen kommer det att vara högst upp

 

på min himmel.

En hemlighet med mina stjärnor I kväll är jag full av entusiasm

 

och glöd Jag bryter

* Ikväll är jag långt borta från det här världsliga samtalet *
000
Jag pratar med månen & stjärnor,
&
jag hittar ett verk i min dimma


Jag är långt ifrån denna världslighet.

 

översätt, Google.

 

   

                            

Det var jag en gång så i tiden & nu är jag, framtiden vet ej.  

 


+

 

  

Innan börjar man lyssna på flöjt,

 

kräver vara lugnt & bredd att resa långt i tiden.

----------------------------

   

 

.......Bertolt Brecht..(1898 - 1956 ).....(visa).......

---------

jag började känna honom av boken,

 

Mor Courage & hennes barn.

 

är en teaterpjäs av honom & pjäsen.

 

Den skrevs 1939–1940 under

 

hans exil i Sverige & hade premiär i Zürich 1941

 

(visa)

-------------

senare

---------Den goda människan i Sezuan--------------

 

Pjäsen skrevs mellan 1939 - 1941, & fullbordades  1943

 

under  tid i exil i USA.

 

(visa)

 

  ta det lugnt,   


Lär dig det enklaste !    Gör det nu.


Ty nu är stunden här


Det är aldrig för sent!


Lär dig ditt ABC, det är inte nog,

 

men


Lär det! Låt dig inte hindras!


Börja nu!

 

Allting bör du veta!


Du skall ta ledningen &  makten.


(---)


Var inte rädd för att fråga, kamrat!


Låt ingen lura dig


Se efter själv!


Vad du inte själv vet


Vet du ej.


Granska din räkning


Du ska ju betala.


Sätt ditt finger på varje siffra.


Fråga: hur kom den hit?


Du skall ta ledningen & makten.

--------------------------------------.

      

----------

12 minut



lycka till, tack för besöket.

 

även se och vidare.

 

ljud av ett ovanligt träd, som spelas vidare.

 

 SHANGRI-LA (LIVE) • Shastro with Kalyan .

mmmmmmmmmmmmmmm

 


(Visa).          (wikipedia)


 Duduk: An Introduction

Utrymmmmmmme?


Camel Drivers at Sunset with Middle Eastern Music

 

for Relaxation and Stress Relief..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Fredag 17 maj 21:30

Välkomna till konst av   trasiga ur & klockor. .........Sitta på tiden, under tidens lek & sång utan beskymer.Amor........       Stenar pratar i tystnad sina story.( del 0 5 av 06 del.)           Solar system. Dag och natt v...

Av Amor - Torsdag 16 maj 17:15

  Välkommen    till   -----   Konst av  trasiga  Ur & klockor.             Stenar pratar med sin färg & form och bättre med slipades tal,        klicka påa tt läsa.            ............. klicka på ...

Av Amor - Onsdag 15 maj 20:30

Välkommen   till en hobby    av trasiga .. ur & klockor. -----------------   kom Våren 2024 är här.   -------------------------------------------------            Trots att jag visste,   på rullande sten växer i...

Av Amor - Tisdag 14 maj 19:00

  Välkommen    till   Konst av  trasiga  Ur & klockor.   sten & sten älskare eller sten kastare!   Stenar pratar i sig i tystnad men vad säger experten. [del 01 av 06.]     Fint, sov gott, strunta i tidens lek & sång. Am...

Av Amor - Måndag 13 maj 20:00

xxxxxxxxxxxxxx   Välkomna. till konst   av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          Ni har tid att påmmina med en målare. ¨ mmmm m   av trasiga & från ur & klockor.  Vi är int...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards