Direktlänk till inlägg 20 november 2023

Resa med tiden, (vara närvaro. i tidens gång.)

Av Amor - 20 november 2023 15:15


Välkommen 

till

  

Konst

av

Ur & klockor.

 

Mmmmmmmmmmmmed  Mmmmmmmmmera

 

Resa med tiden, (vara närvaro. i tidens gång.)

,,,,,,,,,,,,,,,,

       

En tidsresa är en förflyttning

 

framåt eller bakåt i tiden

 

utöver det som upplevs som normalt tidsflöde.

 

     

 

Tidsresor är ett vanligt tema inom science fiction-genren.

....................

 

 

@ Alla säsonger har sprungit för 5.e säsong,utan resultat. Amor

 

   

           

Tidmätare i nytt liv.

 

Illustration av hur universum expanderar.

 

klicka på

.......................................

 

...............................................

    

 

a) Tidsresa kanske möjlig. Nytt förslag om hur paradoxen

 

som hindrar resor tillbaka i tiden ska undanröjas.

 

Författare: Joanna Rose.

 

visa

 

b) I Game of Thrones är tidsresor är ett av

 

de levandes starkaste vapen.

 

Det låter som ren science fiction.

 

Men i verkligheten pratar partiklar på var.

 

visa

....

       

Feynmandiagram med virtuella partiklar, som antingen

 

kan tolkas som att en elektron och en positron båda rör sig

 

framåt tiden (uppåt i diagrammet), eller som att en

 

 ensam elektron rör sig "runt" i tiden,

 

framåt till vänster och bakåt till höger. (visa)

.................................................

.  

Så ska vi färdas snabbare än ljuset.

Om vi någonsin ska kunna kommunicera med utomjordingar eller resa långt ut i rymden måste vi spränga gränsen för ljusets hastighet. Det behöver inte vara så omöjligt som Einstein fått oss att tro. Här presenterar fysikern Sabine Hossenfelder några tänkbara modeller –

inklusive en helt egen. (visa)

Vad är grund ordet, som betyder,

Föra ett samtal, tala, resonera, orda, orera, snacka, språka,

 

samtala, samspråka, diskutera, dividera, kommunicera; pladdra,

 

hålla låda, babbla, gaffla, snattra, tjattra, bubbla, blaja, gagga,

 

yra, svamla, skvallra, sladdra

 
Motsatsord:
Tiga, hålla tyst; lyssna.

................................................

Välkommen till Wikipedias tidsmaskin!

Skriv vart du vill åka i rutan (till exempel årtal, datum eller tidsepok) och klicka sedan på Starta tidsmaskin. (visa) lycka yill.

 

 

Both Sides Now

.............

Rader och flöden av ängelhår
Och glassslott i luften
Och fjäderkanoner överallt

.....
Jag har tittat på moln på det sättet
Men nu blockerar de bara solen
De regnar och snöar på alla
Så många saker jag skulle ha gjort
Men moln kom på mitt sätt

.........
Jag har tittat på moln från båda sidor nu
Från upp och ner och fortfarande på något sätt
Det är molns illusioner jag minns

........
Jag känner verkligen inte moln alls
Månar och junes och färjor
Det yr yrte som du känner
Som varje saga blir verklig

.........
Jag har tittat på kärlek på det sättet
Men nu är det bara en annan show
Du lämnar dem att skratta när du går
Och om du bryr dig, låt dem inte veta det
Ge dig inte bort

..........
Jag har tittat på kärlek från båda sidor nu
Från ge och ta och fortfarande på något sätt
Det är kärleks illusioner som jag minns

........
Jag verkligen…
Tårar och rädsla och känsla stolt,
Att säga "Jag älskar dig" direkt högt
Drömmar och scheman och cirkusmassor

.......
Jag har tittat på livet på det sättet
Men nu verkar gamla kamrater konstigt
De skakar på huvudet, de säger att jag har bytt
Nåväl som är förlorat, men någonting har vunnit
Att leva varje dag.

 
Jag har tittat på livet från båda sidor nu


Från vinna och förlora och fortfarande på något sätt
Det är livets illusioner som jag minns
Jag känner verkligen inte livet alls

..........
Jag har tittat på livet från båda sidor nu


Från upp och ner, och fortfarande på något sätt

 

Det är livets illusioner som jag minns

  
Jag känner verkligen inte livet alls vad gör en del?
.

,,,,,,,

       

Egna målningar. Resa i  rymden.

     

  Tack för besöket.   

 

  Reste inne i minnet, det var en gång i tiden 1960 -talet.

 

  vad var Ni på den tiden?   Resa tillbaka  i nutiden.

 

  jag vill inte se Covid 19 att kommer tillbak igen,

 

& igen alls nu 2023 eller framtiden.

 

  De säger i WHO. se själv (visa)

 

   tack.   

eller

------------

En  kort   tid   resa tillbaka i tiden att se hur tiden  gick fort.

----------

De används för ihågkomma om Ni kände dem,

 

Annars NI kan inte resa tillbaka i tiden, ?

 

 

Mmmmmmmed  Mmmmmmmera.


+  Tack  alltid värme inte bra    nu vinter.

nnnn

 

satsar en till

Som en blänkande silvertråd.

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Torsdag 16 maj 17:15

  Välkommen    till   -----   Konst av  trasiga  Ur & klockor.             Stenar pratar med sin färg & form och bättre med slipades tal,        klicka påa tt läsa.            ............. klicka på ...

Av Amor - Onsdag 15 maj 20:30

Välkommen   till en hobby    av trasiga .. ur & klockor. -----------------   kom Våren 2024 är här.   -------------------------------------------------            Trots att jag visste,   på rullande sten växer i...

Av Amor - Tisdag 14 maj 19:00

  Välkommen    till   Konst av  trasiga  Ur & klockor.   sten & sten älskare eller sten kastare!   Stenar pratar i sig i tystnad men vad säger experten. [del 01 av 06.]     Fint, sov gott, strunta i tidens lek & sång. Am...

Av Amor - Måndag 13 maj 20:00

xxxxxxxxxxxxxx   Välkomna. till konst   av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          Ni har tid att påmmina med en målare. ¨ mmmm m   av trasiga & från ur & klockor.  Vi är int...

Av Amor - Söndag 12 maj 21:17

Välkomna till En långvarigt hobby ... Bygga nya saker av trasiga ur & klockor.  ................................................. Tiden rinner i väg. dag efter dag år efter år,    100 år efter varandra. (visa)   Vad krävs...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards