Direktlänk till inlägg 26 februari 2024

När musik verkligen betyder något.

Av Amor - Måndag 26 feb 14:45

 

När musik verkligen betyder något.

Ibland dyker det upp skivor som kastar sig fram och

tillbaka mellan blossande lycka och becksvart mörker och påminner om vad .

klicka på önskade plats se tiden där.

-----------

       Välkommen      

  till

   En hobby 

konst

av

 

trasiga och sönderdalade

     

urverk och klockor.

 




Jag är hellre en sparv än en snigel

I'd rather be a sparrow than a snail
————
Ja det skulle jag


Yes, I would
———
Om jag kunde


If I could
———————
Det skulle jag säkert


I surely would
——————
Jag är hellre en hammare än en spik


I'd rather be a hammer than a nail
—————————————
Ja det skulle jag


Yes, I would
————————
Om jag bara kunde


If I only could
———————
Det skulle jag säkert


I surely would
—————————————
Bort, jag seglar hellre iväg


Away, I'd rather sail away
———————————
Som en svan som är här och borta


Like a swan that's here and gone
—————————————
En man blir bunden till marken


A man gets tied up to the ground
———————————————————
Han ger världen dess sorgligaste ljud


He gives the world its saddest sound
————————————————
Dess sorgligaste ljud


Its saddest sound
—————————
Jag är hellre en skog än en gata


I'd rather be a forest than a street
—————————————
Ja det skulle jag


Yes, I would
—————————
Om jag kunde


If I could
——————————————
Det skulle jag säkert


I surely would
———————
Jag vill hellre känna jorden under mina fötter


I'd rather feel the earth beneath my feet
——————————————
Ja det skulle jag


Yes, I would
———————————
Om jag bara kunde


If I only could
———————————
Det skulle jag säkert


I surely would
——————————————————
Källa: Musixmatch
Låtskrivare: Simon Paul / Robles Daniel Alomia
Text till El cóndor pasa (If I Could) © Paul Simon Music, Edward B Marks Music Company, Edward B. Marks Music Co., Andre Rieu Publishing Bv
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


   

Vi dansar med säjlva.

-----------------

Vad betyder själv? · personligen: jag gör det själv, själv tycker jag att ...; ·

(även självaste) ingen(ting) mindre än, till och med: han slog själve ...

‎I själva verket · ‎Självklar · ‎Osjälviskhet · ‎Självisk.

 

”Vårdvalet bygger på

 

att patienterna själva vet vilka behov de har”

 

(visa)

 

.      

Jag tränar säjlv.  

   

    
         

--------

Tack för besöket. & tålamod.

 

Mer aktivitet i bloggandet.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Lördag 4 maj 14:30

xxxxxxxxxxxxxx Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------     Ni har tid att påmmina Era om salt. ¨ mmmm m   av trasiga & från ur & klockor.  Vi är int...

Av Amor - Fredag 3 maj 16:30

  Välkommen till En hobby  konst av         trasiga & sönderdalade urverk & klockor.               Newtons rörelselagar.(visa) + Newtons gravitationslag;  (visa)innebär att två kroppar dras mot varandra m...

Av Amor - Torsdag 2 maj 11:30

  Välkommen till En hobby  konst av   trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Newtons gravitationslag;innebär att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och ...

Av Amor - Onsdag 1 maj 11:00

  Välkommen till En hobby  konst av trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Vem är han & hans lagar. .................................................. Minne om COP26,/ Climate Action.‹& Mannen som älskar jo...

Av Amor - Söndag 28 april 21:15

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards