Direktlänk till inlägg 16 februari 2024

Tystnadsplikt passar inte i miljö lagen.

Av Amor - Fredag 16 feb 13:37


 





 Välkomna

&

Välkommen

 

till

 

 konst av klockor.

 

livstid Hobby.

.................................................


Tystnadsplikt passar inte i miljö lagen eller ?

 

...vet inte jag ?

 


 

Lyssna på A. Vivaldi och se vidare tack för besöket.

 

 

Antonio Lucio Vivaldi, född 4 mars 1678 i Venedig, Veneto,

 

Italien, död 28 juli 1741 i Wien, Österrike,

 

var en italiensk

 

    

violinist, präst & tonsättare.

---------

(visa)-----(visa)-----(visa)

 

1741- 1678 = 63. 2024 - 1678 07 28  = 346

 

Opera.(visa).     Opera Overtures.(visa)

 

xcxcxcvxcvxcvxvxcv

 

IUCN;

 

internationella unionen för skydd av naturen.

 

(visa)

 

klicka på var & en.

              

    


 

Flyttfåglars tid. Amor.   

 

(( En Dikt ))

,,,,

 

Våren var fin och vacker,

 

sommaren  var kort & skön i Norden igen.

 

Nu kylan och mörket är på gång igen.

 

Naturen började byta kläder igen, från grön till gult & brunt.

 

          

            

Vilka fina kläder tar du på dig min vän.

 

Igen och igen.

 

Så lätt så fin så tyst och så vackert,

 

är du min vän,

 

vi väntade på dig igen och igen.

...

 

Nu är vinter på väg att sluta.

2024-02-16

 

 

Du min vän, kommer det kallt och mörkt igen ? orkar du ?

 

Trots att den vita kläder passar dig fint igen.

 

Men vi är rädda.

 

Orkar du igen och igen?

 

Vi fryser för din skull, min vän.

 

Hopp och kärlek lärde oss att vänta på dig igen och igen.

 

Gröna kläder är bäst på dig, vi väntar att du kramar fåglar

 

igen och igen.

 

Min vän.

 

Vi vet att du ska ge flyttfåglar bo plats igen och igen.

 

 

 

      

Min vän,

 

Vet du att vi och fåglar älskar dig?

 

Hela tiden sökte flyttfåglar efter dig den här gången också.

 

När du bytt kläder, kände de inte dig igen, 

 

med sorg flyttade de om igen och igen.

 

De söker på andra delar av vår jord efter dig.

 

Igen och igen.

 

      


De kommer tillbaka hit efter dig igen och igen.

 

Min vän,

 

om mig själv,

 

vet jag inte hur många gånger kan jag vara med dig,igen.

 

Mitt liv nedräknades,

 

igen & igen.

 

Men,

 

Jag vet du kommer med gröna kläder igen,

 

och fåglar kommer hitta dig,

 

igen & igen.

 

      

De kommer att söka bo hos dig, krama dig ,

 

leka med dig.

 

Igen & igen.

 

De kommer att sjunga , fortplanta sig nära dig,

 

 

igen & igen.

 

Vi märker när du dansar med dem med vinden.

 

 Min vän,

 

Vill jag bara en gång till att se dig med gröna kläder igen,

 

trots att du är vacker i vilket kläder som helst,

 

vilken tid som helst.

 

Vara och inte vara.

....

                


Hur mycket blir du äldre och äldre,

 

blir du klockare klockare ,älskar vi dig mer mer.

 

Igen & igen.

 

Vi försöker bevara dig grönare och grönare,

 

ditt hem friskare och friskare.

 

   

Fåglar kan vara med och sjunga mer och mer.

 

igen & igen.

 

 

           

Vi ska ta hand om dig mer och mer.

 

som vi kan bevara dig renare och renare.

 

 Vi vanliga folk gör som vi kan.

 

Igen & igen.

 

Men, 

 

katastrof efter katastrof,

 

igen & igen.

 

 

         


 människan upptäckte olja.


Tystnadsplikt passar inte i miljö lagen eller ...vet inte jag ?

 


konferenser efter konferenser.

 

igen & igen.

 

Hjälper inte alls.

 

De vill inte eller de kan inte se.

 

Skador på dig och ändringar på dig,

 

  

De märker inte eller vill inte märka,

 

min vän.

 

Det känns, Det var

 

2022 vad har  händ i GUTeMALA.  

 

(visa)

 

VARFÖR????

 

jorden ,  vår planet krimpas. mer och mer.

 

då & då japan.

 

Japan har de senaste dagarnas regn orsakat både

 

översvämningar och jordskred. Prefekturerna Shizuoka

 

och Kanagawa är värst drabbade –

 

i vissa delar har mer regn redan fallit än det vanligtvis gör

 

under hela juli månad.(visa)

 

       

Ser inte eller märker inte.

 

Vi ser inte eller vill inte se.

 

 

 

                 

Den dag 2016 11 13

 

igen

 

Nu i Afrika 2024 02 04/ hjälp om det är lit.

 

eller.   venezula....Turkiet......etc

 

 

..............................................

 

Visdom träd till minne S. Darli. 


Hur kan vi undvika naturkatastrof / oljekatastrof /

 

miljökatastrof?

         

Det är tid att alla hjälpa till att undvika mänskliga 

 

katastrofer på jorden. Det räcker inte än alls.

 

Man kan inte lita på politiker och FN, mer, mer.

 

Igen & igen.

Läs mer;  Greensparrow  / eller / green map /  Grenpeace /

 

National Geograhic / Bilder , foto och landskap /Fokus



 djurplågeri och  traditioner.

 

klicka på vilken Ni vill att läsa.

------------------

-----

 

                   


Tystnadsplikt passar inte i miljö lagen eller ...vet inte jag ?

 

10-tal kollegor har rätt

 

att inte säga ngt alls om den drabbade  att veta orsaken.

 

 x + x = Du såg inte & inte hört heller.

Fel tradition och fest  i Spanien och Feroeislandin Denmark

  

Vad gör vi?  Är Vi på rätt väg ?

 

Sekretessen innebär att man inte får berätta något om en

 

------ för någon annan än den som deltar i just

 

denna --------. Man får alltså inte diskutera ----------

 

uppgifter med en kollega som inte deltar i --------

 

även om han eller hon i

 

sin tur också har tystnadsplikt.


                

Köp inte sådana kläder.

 

vara med att inte köp och inte använd sådana klädsel.

 

Skrik.

  

 Gråtande barn från början till med &  för framtiden. 

 

     

   Lekande  cocca.          tuppen.           uggla                fågelparadis.


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

.-.-.-.-..-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-..-.-.-.-.-

Demis Roussos - My Friend The Wind.

(översättning med hjälp av Google.tack.)

 

   


Min vän vinden kommer från bergen


När gryningen kommer att stiga, kommer han väcka mig igen


Min vän vinden kommer att berätta för mig en hemlighet


Han delar med mig, han delar med mig


Min vän vinden kommer från norr


Med kärlekens ord viskade hon för mig


Min vän vinden kommer att säga att hon älskar mig.


och jag ensam,

 

och jag ensam


Jag hör hennes röst och orden


Det som han kommer från Helenimou


Söt som en kyss är Aghapimous sånger


Mjukt som dagg är handen på Manoulamou


Åh åh åh


Vi delar en dröm där jag aldrig är borta från Helenimou

   
Blå är dagarna som Aghapimous ögon


Långt från världen kommer jag att bo med Manoulamou


Åh åh åh


Min vän vinden går tillbaka till kullarna


Och berätta….........  

 

.......

 

 Miljö lagen har eller inte har tystnad Allmänt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Torsdag 2 maj 11:30

  Välkommen till En hobby  konst av   trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Newtons gravitationslag;innebär att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och ...

Av Amor - Onsdag 1 maj 11:00

  Välkommen till En hobby  konst av trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Vem är han & hans lagar. .................................................. Minne om COP26,/ Climate Action.‹& Mannen som älskar jo...

Av Amor - Söndag 28 april 21:15

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Lördag 27 april 21:45

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Torsdag 25 april 22:34

xxxxxxxxxxxxxx Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------       av trasiga & från ur & klockor.  Vi är inte ensamma på jorden, djur & blomma bör bevaras....

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards