Direktlänk till inlägg 20 november 2021

Mörket kräver mer ljus, för kropp & själ.

Av Amor - 20 november 2021 21:15


Välkommen

till

En hobby 

konst

av

trasiga & sönderdalade

 

urverk & klockor.

................................................

   
Mörket kräver mer ljus, för kropp & själ.
-------ö------
     
...........................

             

 

 

Träning i mörket tid.       

Det kommer mer snart.  

    1.              2.              3.                4.


  
    
Synonymer till ljus;

adj.

  1. upplyst, solig, lysande, skinande; ljushårig, blond, ljushyad, ljuslagd, ljuslätt, blek, vit, mjäll
  2. hög, klar, gäll
  3.               
  4. glad, hoppfull, lycklig, harmonisk, optimistisk; snillrik, genial, inspirerad; en ljus idé en snilleblixt.

................


Jag ser träd av gröna, röda rosor också
Jag ser dem blomma för mig dig
Och jag tänker för mig själv
vilken underbar värld
Jag ser skyar av blått och moln av vitt
Den ljusa välsignade dagen, den mörka heliga natten
Och jag tänker för mig själv
vilken underbar värld
Regnbågens färger så snygga i himlen
Är också på ansikten av människor som går
 
Jag ser vänner skaka hand och säger hur man gör
De säger verkligen att jag älskar dig.
 
Jag hör barn som gråter, jag ser dem växa
De lär mig mycket mer än jag aldrig vet
Och jag tänker för mig själv
vilken underbar värld
Ja, jag tycker för mig själv
vilken underbar värld

...............

 

Vart ska du ställa den ?

  

 

( i mörket kan man inte hitta rätt plats för.)

 

     

   

Alla vill svara på frågan.

 

Så det blir överflödig frågetecken i mörket.

 

  Kan myrorna bära så fint  

  

-----------------------------------------------------------

    

 

Dag efter dag, år efter år.

      

     Igår  idag     Imorgon   över imorgon.

 

Söka & Bläddra mellan tiderna.

 

Vad var orsaken?

Var kan Ni hitta dem?

     ----------------Tyst efter många många år.------------------

 

Vad var orsaken för att konsnären agerade så?

 

Vilken var  orsaken?

  Här bör man ställa ?  

 

 

Men vem vågar svara i mörket.

................

 

......Lidande tid....

 

------------------


Solros  (en sol & en ros) inte mer eller mindre.

 

 
 
Amisa

Amisa

20 november 2021 22:39

Här blir det bra att ställa den!
Vadå förresten?

:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Amor

20 november 2021 23:40

Hej
tack,
Amor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Onsdag 8 maj 18:00

Välkommen till konst av trasiga,    Ur & Klockor. ................................................. ....... K   Resa med tiden tillbaka. trevligt resa.              Uggla.                      tankeakt.             ...

Av Amor - Måndag 6 maj 22:10

Välkommen till konst av trasiga,    Ur & Klockor. ................................................. Tysta ljud & tankar & önskningar är livets gång. del 01   OBS; klicka på ord & bild att resa ......Lycka till. ....... Kom...

Av Amor - Måndag 6 maj 13:45

Välkommen   till konst av trasiga,    Ur & Klockor. ................................................. .......  Minne av en bok från 1919 & 1946 fick Nobelpriset litteratur. Vi ska resa långt tid tillbaka och vi kan se och...

Av Amor - Lördag 4 maj 14:30

xxxxxxxxxxxxxx Välkomna. till konst   av   trasiga   ur & klockor.     ------------------------------     Ni har tid att påmmina Era om salt. ¨ mmmm m   av trasiga & från ur & klockor.  Vi är int...

Av Amor - Fredag 3 maj 16:30

  Välkommen till En hobby  konst av         trasiga & sönderdalade urverk & klockor.               Newtons rörelselagar.(visa) + Newtons gravitationslag;  (visa)innebär att två kroppar dras mot varandra m...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards