Direktlänk till inlägg 24 april 2021

Kära bloggare; ny vår & nytt liv -- tack för fina skrivande & resande med och spridning av olika vardags tankar. tack

Av Amor - 24 april 2021 12:00

välkommen

Till 

    

Konst av 

trasiga

...

Ur & klockor.



                


Min Uggla.        Paradis fågel.               Dansare.          Dubbelmoral person.       Antikens tid.

 

....................Att bygga nytt i livets tankar....................

 

Tack för kommentar; ja som Ni sa det finns många unga bloggare

här på bloggplatsen,

bör man skydda dem med positiva & lärande tankar för. Tack.

---------------------

    

Jag lär mig mycket av Ni kära bloggare på den tiden.

här & där:

     

La forêt d'Eden.

klicka på skivan.

     

t.ex Andre Rieu & Michel Pépé, etc, etc.

-------

klicka på namnet.

De ändrade mitt liv.

....
Läsa andras bloggar betyder det upptäcka nya människor, tror jag.

 

Lycka till med bloggandet,

så jag säger positiva lärande, som jag önskar vid

mitt besök hos en bloggare,

 

          

världen över,

.........

1. Hopp och kärlek med olika synpunkter om livets gång i olika åldrar.

........
2. Matlagning och sköta hemmet.

....
3. Hur bör man ta hand om djur och blommor.

....
4. Information om hälsa och miljö & samhället.

......
5. Resa med Era i olika platser och städer & länder & upptäcka världen.

....
6. Lära känna litratur & poesi / musik / bild / målning & film.  

...
7. Vi kan vara ett spegel att kunna visa varandra skönhetens tillvaro.

...
8. Livet är kort att kunna lära på egen hand allt.

....
9. Hjälp mig att kunna förstå bättre syftet av bloggandet.

1000 tack.

.......

Min tidigare blogg hade minst 6000 besökare dagligen.

.......

jag fick råd & nya ideer & tankar, m. tacksam för.

------------

  Stor tack till Bloggplatsen & personalen.

 

        

 

Det var länge sedan,

Nu kommer solen

i

Norden igen och

     

snön kommer att resa några månader framåt.


 


.....


Verkligen bör man våga


&


få beklaga sorgen över vinter & kylan  i Norden.

,,,

 

vi kan tänka på våren 2020 + med Covid 2019 

 

i de soliga---dagarna.

-------

 

Nu våren 2021 önskas slutas på covid-2019.

 

Nu Andre Rieu.

 


  

 


Klicka på ; se hur många solsystem finns där borta.

.

.

+

Vi ska vara nöjda med den som vi nu har.

,

I natt smidde jag tusen planer

men i morse gjorde jag som vanligt.

 

8


Vi väntar på fåglar & blommor och värme i Norden


igen.


          

Vårens väntan

......

 

Går jag ej här rusig av rosendoft
-- ändå ha inga rosor kommit! --
Skälver ej allt höljt i gudomligt skir?
Hemliga löften dagrarna viska.
.........
Fjärranifrån nådde mig nyss en vind,
lätt som en återhållen andning,
fylld av en blyg bävande väntans doft.
Allt sedan dess ett under jag anar.
....................
Intet jag vet -- går som i fjärran land,
går som i dröm, i dröm om rosor.
Allt är som förr -- likväl är allt förbytt.
Sällsamma gåtfullhet över tingen!
Moln - Karin Boye 

 





 

Flyttfåglars tid. Amor.   

(( En Dikt ))

,,,,

Våren var fin och vacker,

sommaren  var kort och skön i Norden igen.

Nu kylan och mörket är på resa för några månder

Naturen började byta kläder igen, nu börjar bli grön igen.

Flyttfåglar kommer att sjunga och fortplanda sig igen i norden


 


Solros jag & v.vav Gogh.


    


Jag blev lätt lurad av en dag solsken.   Amor.


Har man inte solen, får man göra en.    Victur Hugo.


Mor, ge mig solen.   Henrik Ibsen.


Solen skiner inte samtidigt på båda sidor av häcken.

 

   Engelsk Ordtak.


       

La vie en rose (klick på)

,

       

E.M; Portrait of Émile Zola, 1868,  Egen ; Rörelse  C.MMadame Monet & Her Son,           


Till minne C. Monet & E. Manet.   


klicka på.

        

 

Min egen odling ...........

..........

Jag hämtar dig en enda blomtyngd gren
ur vårens stora skog.
Du tiger och du ser


med dina sjukligt djupa ögon
på ljusreflexen i kristallen ner.


Du tiger och du ler,


ty denna vår skall gå förbi ditt hjärta.
Vi hava ingenting att säga mer.

................

Landet som icke är (Edith Södergran, 1925)

----------------------------------------


Rörande som fjäril med finaste lätta färgade kläder,

resa

till, mot, ut, från

ångest och depressionen.

 

mot frihet & en värld utan Covid.  Amor

..........................

En dag patient i centrum & en annan dag i fokus på.

 

vad är -----?

.......................

 

jag lövar dig,

att

Llita inte på S. ferud den här gången.

....

@ Man kan bli frisk om man vill tänka fritt och vara

 

ständigt, färdig för sista resan. Amor

 

 

............................................

Låta inte den som sårade dig bli glad av din nu-varand tillvaro,

här & nu.

  

............

Sångtexter

          
Är det inte rikt,
Är vi inte ett par


Mig här äntligen på marken,
Du i mitten av luften
Skicka in clownerna

  
Är det inte lycka till,
Godkänner du inte
En som håller att riva runt,
En som inte kan flytta
Var är clownerna?

  
Skicka in clownerna
Precis när jag slutade öppna dörrar
Slutligen veta det jag ville ha var din
Göra min entré igen med min vanliga känsla


Visst av mina linjer - ingen finns där
Älskar du inte farce,
Mitt fel är jag rädd för
Jag trodde att du skulle vilja ha det jag vill ha,
Ledsen min kära

 
Men var är clownerna
Det borde vara clowner
Snabb skicka in clownerna
Vilken överraskning,


Vem kunde förutse?
Jag har kommit att känna om dig vad du kände om mig
Varför bara nu när jag ser att du har drivit bort
Vilken överraskning, vilken cliché?
Är det inte riktigt, är det inte queer
Förlora min tidpunkt så sent i min karriär
Och

  

var är clownerna
Snabb skicka in clownerna
Stör inte att de är här.

...............................

Artist: André Rieu   /  Album: Romantic Paradise   /  Släpptes: 2003
...........................................
klicka på.
så gör de på vår krig drabbade hemplanet att skaffa roligare världen.
var är clownerna
 

 Amour Divin - Michel Pépé

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Fredag 3 maj 16:30

  Välkommen till En hobby  konst av         trasiga & sönderdalade urverk & klockor.               Newtons rörelselagar.(visa) + Newtons gravitationslag;  (visa)innebär att två kroppar dras mot varandra m...

Av Amor - Torsdag 2 maj 11:30

  Välkommen till En hobby  konst av   trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Newtons gravitationslag;innebär att två kroppar dras mot varandra med en kraft som är proportionell mot kropparnas massor och ...

Av Amor - Onsdag 1 maj 11:00

  Välkommen till En hobby  konst av trasiga och sönderdalade urverk och klockor.      Vem är han & hans lagar. .................................................. Minne om COP26,/ Climate Action.‹& Mannen som älskar jo...

Av Amor - Söndag 28 april 21:15

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

Av Amor - Lördag 27 april 21:45

vvvvvvvvvvvvvvvvv   Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.   ------------------------------          @Tiden går sakta men kriget kommer snabbt i vardags livet. Amor   ……………&he...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards