Alla inlägg under januari 2023

Av Amor - 30 januari 2023 19:38

Välkommen

till

en hobby;

konst av trasiga 

    

ur & klockor.

..........................................

...........

@ Olika delar  av  oss (ur & klockor) är instängda.

,,,,,,,

Klicka på se större:

            

X x X = Tiden går sin väg på väggen i varje rum. Amor

 

Frihet & sökande =

 

Är rätten att tala, tänka & agera som man vill ?

 

Den kan anses vara negativ genom avsaknandet av lagar

 

eller

 

positiv genom lagar som ger en möjligheten.


.......................

Minne av vardags livet 2020  & (då, nu, framtid.)

 

var & är f.......!

 

       

  Covid påverkades möjligen mer överviktig person

 

på Covid tiden, 20,21 & 22./ nu 2023

.

 

det hörs så av olika länder?
  Vikt var avgörande eller inte på den tiden


Vad betyder ditt BMI?


BMI under 18,5: ....................  Undervikt.


BMI 18,5-24,9:   ..............................   Normalvikt.


BMI 25-29,9:  ...........................................  Övervikt.


BMI 30,0 och mer: .................    Fetma.

........

Det krävs längd & vikt.

 

Räkna ut ditt BMI

 

klicka på

---------

Tack vare   bloggplatsen, vi har möjlighet att prata.

 

 

@ Balans bör vara i balans om allt i sin tid. Amor

uuuuuuuuuuuuuuuuu

     

  

@ Naturens händelse i tystnad är värdefullt att tänka på.Amor

----------------

Minne om Rumi.

,,,,,,,,(före gående inlägg var inte plats.,,,,,,

 

1- @ Igår var jag smart, så jag ville förändra världen.

 

Idag är jag klok, så jag förändrar mig själv.” Rum


------------
2-  @ Inte ens efter all denna tid har solen

 

aldrig sagt till jorden:

 

"Du är skyldig mig".

 

Se vad som händer med en sådan kärlek,

 

den lyser upp himlen."Rumi


------------

 

3- @ "Du har ingen aning om hur mycket

 

jag har letat efter en present att ge dig.

 

Ingenting verkade rätt.

 

Vad är poängen med att ta guld till guldgruvan,

 

eller vatten till havet.

 

Allt jag kom på var som att ta kryddor till Orienten.

 

Det är inte bra att ge mitt hjärta och min själ

 

för du har redan dessa.

 

Så jag har tagit med dig en spegel.

 

Titta på dig själv och kom ihåg mig." - Rumi


-----------

4- @ Jag väljer att älska dig i tysthet...


För i tysthet finner jag inget avslag,

 

jag väljer att älska dig i ensamhet...


För i ensamhet äger ingen dig utom jag,

 

jag väljer att älska dig på avstånd...


För avstånd kommer att skydda mig från smärta,


Jag väljer att kyssa dig i vinden...


För vinden är mildare än mina läppar,

 

jag väljer att hålla dig i mina drömmar...


För i mina drömmar har du inget slut. Rumi

   

    

Tänk +     lämna - tanke,         till hopp +   =   

  .............................

          

 

Hur kunde  man lura Covid utanför stängda dörrar?


    

@ Ramla och stå på har ingen tidsbegränsad ålder. Amor

x+x = o x

@ Haten kan inte suddas ut utan att förlåta. Amor
+x+
@ Pillertrillare har äntligen polisanmält hiv viruset. Amor

          

@ Pillertrillare blandade allt medel att fånga vållande sjukdomen. Amor

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 

Bara vi inte är instängda på den Covid tiden.

 

Gal eller Gall.

 


Några möjliga skäl till varför din hund kan spela gallgrop?

&

vad du kan göra för att säkerställa ditt husdjurs hälsa?


   
      

Min älskade uggla kan byta om, men alltid är uggla.

   

Vi har hjärta med fina känslor till alla.


kkkkkkkkkkkkkkkk

 

@ Minne av 3 år som gick.

-------

--------

-------------------

 

Tack för besöket

Av Amor - 28 januari 2023 13:30

Välkommen

till

en blogg;

 !

Konst av

sönderdelade 

ur och klockor.

.......

En hobby 

under mer 40 år.

,,,,,,,

 

Monument av moderna tidmätare för gamla ur och klockor.

-------

"

    

Fin kläder av tidens visare.

,,,,

,,,,,,

@ Tiden rinner i väg väggen fram för oss,

 

dag & natt. Amor

  

          

      

     Don Quijote.           Antik vas och stol.          Princ Daiana

                        

                    "          

Det är ett faktum att jorden går rund i solen. 

     

Klimaten visar säsongen, som är faktum och visar tiden ändringar.

..   

   .....................


Ögonen är vårt öde.


Så ensamma blir ni, stackars ögon,


med stjärnor, som vägrar förbarma sig


på levande jordiskt vis.


Hade jag sett mindre,


tänkte jag andra tankar,


och slapp bli en utstött,


de rättfärdiga given till pris.

Helig, helig, helig


är sanningen, den förfärande,


jag vet det, jag böjer mig,


och den har rätt till allt.


Men kött och blod ryser,


det levande söker livet,


och varm är mänskors gemenskap


och deras förakt kallt.

Och bedjande irrar jag


bland iskalla ljusår,


söker efter hjälp till att


stå upp ur min grav.


Minns med het ömhet


ögon långt borta,


också de förlorade


i ensamhetens hav.

Då kan jag inte klaga.


Då måste jag tacka.


Med dem har jag delat


vad jag vet, vad jag minns.


Och genom mörkret anar jag


hem och gemenskap.


Älskade syskonögon!


Ni fanns.  Ni finns.
.............

 

Karin Boye



Ur diktsamlingen "För trädets skull".


 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm'

Trevlig resa i spanin-



Happy Morning Cafe Music ☕

 

Beautiful Spanish Guitar Music For Work


/ Study / Wake up / Stress Relief
---------------------

Lycka till trevlig 4e.helg 2023.

Mmmmmmed

Mmmmmera.

var försiktig i Era bostadsrätts....... föreningen.

--------------------------

Hälsa på bostaden eller ....?

  kanske kommer ett inlägg om detta &  katastroffff på gång.?

eller Ni kan se på nyheter.

-----------

        
Lånad bild glömde sidan.

  

.........

Av Amor - 20 januari 2023 11:30

Välkommen till


 konst av trasiga

 

ur &  klockor.

        

Tid mätaren,s maskin reser snabare än man tror.

 

 

Visdomsträd. till minne s. Dali,

 

Åskådare.


  1. betraktare, iakttagare, tittare, vittne, ögonvittne,

     

    närvarande; (pl. äv.) publik

 

Riktig eller falsk.

   

@ Alla säsonger har sprungit för 5.e säsong men utan effekt . Amor

     

Tiden går fort ; generation efter generation.

 

Vi ska lära oss av förflutna generationer.


De fruktar, som oss nära,


de äro gåvor ju från gången tid,


att vår eftervärld må lära av sina fader flit och ide.

-------


 

Tiden går utan att komma tillbaka i samma tanke.


      

Jag har redan va'tt uppe rätt länge
Kokt kaffe och välling till tre
Jag sitter i köket och väntar
på om brevbärar'n ska ha några brev
Jag tänker på vad som blev av mej;
hur jag redan har glömt allt jag lärt
Jag sitter och ser i broschyrer
vad smöret och köttet är värt


Huddinge, Huddinge, vad blev det av oss;


allt som vi drömde och talade om


Kuponger, rabattkort och andra reklamtricks


var det det som vi väntade av livet en gång
Dom lockar med bingo och bullar
och vinster på femhundra spänn
Man försöker att inte ge efter
för bondknep utan håller igen
Om fem år går grabben i skolan
och klarar sej själv hela dan
Och jag kan kanske börja jobba nånstans igen
om man får nåt fast man inte är van
Huddinge, Huddinge, vad blev det av oss
Pamparna pratar var gång det är val

  
Dom lovar oss daghem och arbetstillfällen
Men när valet är vunnet, blir det ingenting av
En gnista kan tända en skogsbrand
En droppe kan spränga en damm

  
Ett ord kan ge styrka och klarhet
och visa en det som är sant
Dom tror, dom kan hålla oss nere
och lura oss med sina spel
Men den dan, vi har samlat vår styrka
ska vi visa dom att dom har fel
Huddinge, Huddinge,

vad blev det av oss
All'es för många har det som vi
som sitter och hoppas att nånting ska hända
Men var det verkli'n så här vi ville ha våra liv
Huddinge, Huddinge,

vad blev det av oss;
allt som vi drömde och talade om
Kuponger, rabattkort och andra reklamtricks


var det det som vi väntade av livet en gång

-----
 

Trädet ändrade sig efter skådarna.

 

(egna bilder)

       

@ Ett träd känner sig inte ensam i skogen. Amor  

            

( -----Ensam träd i huddinge-----)


Klicka på se större bild.

     

se filmen. (visa)

.............................................

FRIHET.

     

  1. självständighet, oberoende, suveränitet, självstyre; obundenhet, tvångslöshet, otvungenhet, frigjordhet
  2. tillstånd, licens, befrielse, lov, tillåtelse; rättighet

Motsatsord

  1. ofrihet, förtryck, bundenhet, beroende
  2. tvång, krav.

 


En geni....1999.....synd.......

     

Björn Afzelius (visa)- Sång Till Friheten.

(Sångtexter.)

[  jämförelse. ]

[ Likhetsgranskning, jämförande; sammankoppling,]
 [ Sammanställande; liknelse, allegori;]
[ utan jämförelse, utan tvekan, absolut. ]
------------
[ Allé. = väg med planterade träd utefter sidorna.]
--------------------------------------
Du är det finaste jag vet. (?)  [ Allé. ]
Du är det dyraste i världen
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna
Som fåglarna, som blommorna på marken
Du är min ledstjärna och vän
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon
Mina skuldror, mina händer och mitt hjärta
Friheten är ditt vackra namn
Vänskapen är din stolta moder
Rättvisan är din broder, freden är din syster
Kampen är din fader, framtiden ditt ansvar
Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna
Som fåglarna, som blommornamarken.

 

S. Dali.(visa)
        Stor tack bloggplatsen & pesonal för tryghet.    

 ..............

Tack för besöket. 

Av Amor - 15 januari 2023 08:52

konst

av

trasiga

ur & klockor.


     

...................................

Hjärta av:

 
Gud hade givit oss tunga själar  av   sten.

Så stod vi på stranden av havet,


där strålarna hoppade, där skummet dansade,
                                 

 där måsarna seglade i ljus.

Då slungade vi stenarna på lek att förgås.


   Något ska man göra med stenar.
.............
De snuddade vid ytan, de studsade i bågar,


     de gled över djupen som vindar!

Och lycklig är vår sömn: den är rörd av vingar,

 

av


              svalor som jagar över vattnet.      

..............................

Karin Boye, (visa)

cccccccccccccccccccccccccccccccccccc

 

 Vi kom tillbaka;

 

När stenar blir värd mer än Guld.

   

..................

     

@ Tyst som sten men  inte vilken  sten som helst. Amor


 

Du skapade natten, jag skapade ljuset

Du skapade jorden, jag skapade koppen

Du skapade öknen & bergen & kråkorna

Jag skapade  gatan &  blomsterträdgårdar.

Det är jag som gör  spegel av sten.

Det är jag som gör drink från gift.

----------

M. I . 1887 - 1938  (visa)

    

lånad från en blogg från Paris.     

 

Färgernas längta.

 


För min egen blekhets skull,

  

älskar jag rött, blått och gult,

       

den stora vitheten är vemodig

 

som snöskymningen
då Snövits moder satt vid fönstret

och

önskade sig svart och rött därtill.


 

Färgernas längtan är blodets.

 
Om du törstar efter skönhet 
skall du sluta ögonen

 

och blicka in i ditt eget hjärta.
…….


Dock fruktar skönheten dagen och alltför många blickar,

 


dock tål ej

 

skönheten buller och alltför många rörelser -


 

          

du skall icke föra ditt hjärta till dina läppar,

 

vi böra icke störa

 


tystnadens ensamhetens

 

förnäma ringar,

 


vad är större att möta än en olöst gåta med sällsamma drag?


     

En tigerska skall jag vara i hela min levnad,


 

en talerska är som den sladdrande

 

        

bäcken som förråder sig själv;
ett ensamt träd

 

skall jag vara på slätten,
träden i skogen förgås av

 

längtan efter storm,



jag skall vara sund från topp till med gyllene

 

strimmor i blodet,



jag skall vara ren och oskyldig,

 

som en flamma med slickande läppar.

................
"Dikter (Edith Södergran.)" (visa)
………………………….

vvvvvvvvvvvvvvv

vvvvvvv

vvvv

v

@ Påminnelse gör mannen starkare att vara noga i framtiden. Amor


År efter år 2019   2020   2021  2022 

 

här & nu 2023

 

Fortfarande springer att användas kvarstår vaccinet.


     

Hela dagar tände ljus & hela nätterna upphörde att sova.

................
........

 

Tillsist  frågan kommit fram.

 

Att dö i spädbarn ålder kunde inte  vara 

 

garanterad paradisvistelse för evig,

 

eller.

 .............

          

Än hittills att leva;

 

så hårt & långt  &  rädsla,

 

för

 

möjliga & omöjliga

 

omänskliga agerandet på den långa tiden.

  

Dag & natt tänka på, i väntan på,

 

    

helvetets straff & eld & brinnande.

--------

Frågan kommer fram dag & natt.

igen & igen.


Att dö i spädbarn ålder kunde inte  vara 


garanterad paradisvistelse för evig,

  Amor.

Minnet sover inte stilla ännu.

 

(visa)

 

klicka på se idag den tid  2022 01 30 vad gör Covid i världen.

2023 01 15

ccccccccccccccccccc

ARMAND AMAR & LEVON MINASSIAN 

Méditation au clair de lune. / Månsken meditation.

--------Fransk kompositör---------

 

nästa inlägg möjligen.= ?

 

 Tack för besöket

Av Amor - 8 januari 2023 13:45

 

Välkommen

till en

Hobby

om

tidens sönderdlade

av

ur och klockor;

  

Klicka på se större:

 

Fin målning på en sten.

            


 

Varje dag kommer nya ur & klockor på marknaden, men tiden är samma.

((((   Se dem på Google    ))))

     

     

Ändra vanor.

Nu -tiden ; jorden är annolunda än tiden visar.

       

  steg för steg till nytt liv, kommer att ändras mycket.

 

..........................Välkommen ros .......................


 

Ger möjlighet till( Gaffel, Kniv & Sked )

 

ett annat liv & plats.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

De 3 söker nytt jobb med kännedom om kraven om Ergonomiska lagar.


@ Gaffel & Kniv samarbetar hård &
Sked sitter & väntar.


@ Sked & kniv har inget att göra tillsamman.


@ Sked behöver en del hjälp av gaffel att fylla på.


xxxxxx


$ De 3 jobbar intensivt att talriken blir tomt.

     
.............

 Vi har mycket att berätta,

 

vi vet vad äter folk & vad finnas i deras talrikar.


 
.........

Tänka på; ändra gamla vanor på kort tid,  det är inte så lätt.

 .......  

 

Det lånar sig ändringar inte på så sätt som världen är på väg

 

under & efter Covid., Nu 2023 ville komma tillbaka

------

Ger möjlighet till( Gaffel, Kniv & Sked )

-------------------------------

   

 

I vardagslivets verktyg för ätandet kan se ut på annat sätt.

inte annat i människans öde.

 

Gaffel; (visa      kniv; (visa    sked.; (visa)

-------------------

 

Vett-och-etikett - Etikettdoktorn visar:

 

Att äta med kniv och gaffel.AV

 

 

Bonappetit.

 

De kan vara av metall, silver, guld, trä, plast.

.............


         

.............................

Vad gör NI med gamla ur & klockor?

...............................................



           


Mannen med röd kläder.  20-tal bilen. Sitta på tiden.   Picasso´s minne.  Kvarnen.

 

 köper & får & sönderdelar dem att stoppa  tiden, men utan effekt.

.....................

....

       

Vad gör Ni  med gamla,  gafflar, knivar, skedar.

 

Bonappetit. (visa)

----------------------

 

Ta fram från lådor , ger dem nytt liv.

 

eller

bjuda vänner till besök

,,,,,

 

       

----------  + ----------

       

 ............................................

 

Nya tankar är konst & alla har tillhörighet om,

.....

Konstnären vill att de ska spridas ut i världen

...

att någon någonstans få sysselsättning och ide.

........

 

 Ingen vet, hur levde mona efter målningen.

&

Leonardo tog med sig målningen & flytade till annat land.

 

1000,000 frågor  ......om henne & barn?

 

 Alla är tysta eller våga inte efter.......åt.

     

     

...............

          

..................................................



Gör själva nåt nytt av nåt, ändra vanor det är nytt liv.

 

lämna i Er blogg.

       

,,,,,,,,,,,,,,,,

-------

-----

.....

       

.

 

 lycka till

med

gafflar, knivar, skedar.

 

för att äta gott.

...........

 Dove

..................
När jag lämnade Havana, godhet nådig
Ingen såg mig att gå men jag själv
Och en ganska smart flicka, som en blomma
Kom efter mig, ja sir ..
     
Om en duva kommer till ditt fönster

nnnnnn
Behandla henne med kärlek, för hon är min egen'
Berätta för henne om kärleken i ditt liv
Och krona henne med blommor, för hon är min

mmmm
Åh ja, liten småsten, ge mig din kärlek
Åh kom med mig, lilla nyckelpiga
Till var jag bor
 ....
Ah Chinita, det är rätt, ge mig din kärlek
Åh kom med mig, liten tjej
Till vart är mitt hem

 ....................................

Lycka till, God fortsättning.

 

nästa gång något nytt  som alla har.

-------------------

Vinter  här & nu bästa musik

hoppas

finnas utrymme

  

Tack bloggplatsen & personal som har fin kontrol

 

i

 

jobbet. vi är i tryghet. 

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmed

Mmmmmmmmmera

Av Amor - 5 januari 2023 09:15

Välkomna

 

till

sönderdelade, ur & klockor.

 


 

 

Nu 2023 01 05 , det kommer imorgon säkert.


               

................................................

 

Söka , hitta balans i tid & rum, så länge  som är möjligt.

Liv & död tänker jag.  

 

 

påminnelse; om Bloggen,s presentation, den dag började.

 

     

ur & klockor.

 

Det ändras & utformas  & byggas nya tider & tankar & sparas i en blogg.


 

------------------------

 

För min egen skull kollar & skriver lite om de böckerna av J. K.

 

att komma ihåg & resa genom dem, i samband med tiden som gick.

 
 Hur jag var givande & tagande?


(utbyte av gåvor till agerande & tjänster.)

.................


€ Hopps även vara lite påminnelse för kära läsare.

+++++++++

++++

.

i väntan på  sommar &

 

2023.01-05


 

 

Av vilket håll & väg hittar dem  .....!

,,,,,,,

         

Tack till ägaren & personal på bloggplatsen.


De ger oss möjlighet att vara nära varandra

 

& hjälpa varandra  med bloggandet.

 

    
,,,,,De låtsas inte, det är sant,,,,,

 

 Låssas låtsa, låssa, ge sken av, låta påskina, hyckla, spela teater, ge sig ut för, spela,

 

fejka, filma, uppdikta, fingera, hitta på, leka; låtsas om låta märka, visa; på låtsas

 

på l  simulera, affektera, fabulera.

............

De sitter fast helt friviliga.

  

  Vi kallar dem djur.

    

@ Mycket att beskriva om den bilden av mig.

 

   

 

((Väg.....ja....den väg.......som jag gick så längre,  synas inte länge. Amor)) 

................
Medveten  eller omedveten.


Avsiktlig eller oavsiktlig.


Händelse eller öde.


Tur eller otur.


Vinnare eller förlorare.
………

Positinv tanke eller negativ tanke.


så tänkte resa tillbaka och läsa resumé av 3 böcker,
……..
De böcker ska vara minnesvärda för jorden befolkning i olika epoker.

------------------------

@ Hur man kan hitta rätt vägen till


1- Frihet. 2- Vård. 3- Mänsklighet.


4- Medmänniska.


5- Medkänsla 6-Sanningen.


7- Undvika Låtsa Falsk.


8- Undvika våld.

 

..........?

……….

---------------
Stor Tack för fin samling kära bokförlaget (((
bokus.)))


………klicka på……

 
Vem är & var Jiddu Krishnamurti.


Han föddes 1895 i Sydindien 

 

Adopterad & uppfostrades i England, där han kom under inflytande av teosofiska kretsa.

  =   d,
1895-1986 (visa)


Att läsa Krishnamurti är oerhörd impulsgivande.

 

   

Tystnaden, om Ensamheten & Tryggheten,


om Lidandet & Tron.


Om man lyssnar till J.K på det rätta sättet utan att låta

 

tankarna

 

flacka,

 


när sinnet är i fullständig ro,

 

så uppenbarar sig plötsligt sanningen i det som är.

''''''

 
———Allt minne sitter fast från den & på den tiden.————

Inte under. se omkring dig!

         

 

…Barn älskar vatten inte på sättet att söka skydd &  hem att ligga & sova...
................................................
ccccccccc
 

 
All välfärd och modern teknologi till trots har människan inte

 

lyckats bli


klokare och godare.


Hennes liv är präglat av komplicerade samlevnadsproblem med

 

stridigheter och konkurrens, brutalt våld och oerhörda

 

lidanden.

 

       
Aggressiviteten inom oss har sin rot i fruktan, konstaterar

 

J.K.


 var forskare och lärare i tankeprocessens struktur och funktion.

  
Fruktan föder våld.


 Inte förrän människan är befriad från fruktan upphör våldet

och

vi har möjligheter att förbättra

vårt samhälle & våra världar

med  

 

kärlek och medkänsla.

----------------

vvvvvv

 

   J. Krishnamurti - Official Channel.  

 

klicka på.

 

Söka €  hitta vad han sa på olika tankar i livet.

---------------------

Vad han säger av Yoga. 11 minut

 

 klicka på   

 

Is it true that yoga will awaken deeper energy,

 

which is called kundalini? 

 

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

xxxxxxx

 

 
Förändringens väg heter meditation

  vart du ska gå, sitter & tänka på,& meditera.  

 

vilken beskrivs som en ständig, klarögd och fördomsfri

 

uppmärksamhet på

 

det egna jaget och världen omkring.

 
€ För att uppnå sinnets stillhet måste man förstå sig själv. J.K
………….
  För att förstå vad ordning innebär måste man förstå

 

oordning. J.K
—————

lycka till.

     

påminnelse; om Bloggen,s presentation. [ Bör, ska,måste säga & skriva om livet.]

     

     

     

Hav  & vatten & liv bör bevaras så länge är möjligt.

 ........-----..--...........-....ööö-----..........,mgghmm-------------

 

Tack för besöket.God fortsättning.,..+       

Av Amor - 2 januari 2023 17:00

Välkomna

till

konst av

          

trasiga ur & klockor.

.......

 

Vart & hur länge ska  tiden gå?

---------------------------------------------------------------------

 

låsa, lösa, lossa,  låset &  kasta nyckeln i havet.
————————

    

@ Gömda nycklar,  söks var ?

   
& Med en nyckel av guld tar man sig in genom alla dörrar.   Ryssland.

  

& En guldnyckel öppnar alla dörrar.     Nordisk


& Vackra kläder öppnar alla dörrar.  ?

 

 


Covid 19 överlever mest i vilken blodgrupp?

 

  =     

Lätt kan man låta publiceras i hela världen

 

&

 

säkerställa en del människor samt oroliga familjer & äldre.

..

2020  --- 2021  --  2022  --

 

nu

 

2023,0102 

............................

 

Det var så upptaget i livet, hängde sina nycklar i luften. Amor

 

Till minne p. picasso.((kon))

 
 & Ett öppet sinne öppnar dörrar Pablo Picasso (1881-1973)
-------------------------------


Sanningen Nyckel & Sanningen Lås.

 

Riktighet, Riktigt påstående, Faktum, Verklighet, Realitet; Dogm, Grundprincip,

 

Fakta, Korrekthet, Akthet,, Truism.

  • motsatsord;
  • Lögn,&  Osanning.

   

De hängdes att tas bort.

 

En del leende är nyckeln till förgiftning av hjärta & hjärna. Amor

 
Människans sinnen kräver fem olika nycklar för var & en. Amor

  
Lås utan nyckel går inte till något form

av
låsning & lösning & lossning att kunna tänka på Amor


När man tjuvtittar genom låsets hål,

 

så man blir säkrare för brottet.  Amor

       

6 -3 = så gjorde A. E. efter resultat.

 

 

 Det är sanningen eller osanningen nyckel.


Handling bör söka  efter nyckelns gömstället.Amor


Nyckel som passar bäst i låset, fastnar mest. Amor


Pengar öppnar alla rosliga lås & dörrar. Amor


Ha rostfritt lås är miljöns fel. Amor

----------------

De kommer av olika delar världen att låsa låset

 

&

 

gömma nyckel för sig själva.

.................

                        

 

Historien om detta är långt,

 

Ni själva söka efter och låsa, lösa. lossa den.

lycka till.

   

       

 

£ Samliga är  Duktiga  på olika områden.

 

 

   

Hatar nyckel som vill passa till alla lås. Amor

-------------

  

För att bättre förstår nyckel & lås, bör man lära

 

känna alla ord med samma uttal & form.

--------

 
Lås. = Låsanordning, spärr, regel, hake, hasp,

 

knäppe; gå i lås lyckas, klaffa, gå efter beräkning.


————


Låsa.= stänga, regla, tillsluta, bomma igen,

 

bomma för, låsa igen; göra orörlig,


bromsa, säkra; spärra, blockera, binda; låsa sig


1. förlora rörligheten, fastna, trassla till sig.


2. haka upp sig, köra fast, stå stilla.

------


Låsning. =  blockering, fixering, stagnation,

 

avstannande, fastgörande, fastlåsning, kreativitets

 

förlamning,  dödläge.


Hur används ordet lösning att låsa eller lösa eller lossa låset?


-----------

   

De kunde  användas på rätt sätt & rätt plats.

 

Hur många  visare krävs för en fin kläder på

 

175 cm längd.

 

 

Alla nycklar är i var & en (någons) skop eller i havet.

   lösa. =

 

1) Göra lös, göra fri, lossa, befria, frigöra, lösgöra; knyta upp,

ta isär.
2)betala, köpa, inlösa.


3)Upplösa, sönderdela, smälta, blanda ut.


4)Förstå, reda ut, lura ut, klura ut, finna lösningen på, klara, komma tillrätta med.
5)Lösa sig blandas ut, lösas; ordna sig, fixa sig, redas ut.
…………..


Lösning. =


1) Blandning, solution, mixtur, extrakt.


2) Rätt svar, svar, förklaring, nyckel, facit; utväg, möjlighet, metod.
………..


En lösning är en homogen blandning av flera ämnen. I sådana

 

blandningar kan man inte urskilja beståndsdelarna

 

 

Ja, Jag tänker.


& Tänker mer & mer blir inte ljusare tiden i fram tiden. Amor

  

( Gerkiska;  homos, samma; genos, slag, art).

 

Det ämne som återfinns i

 

störst mängd benämns lösningsmedel.

  

Allt handlar om låsa / lösa / lossa  Covid 2019

 

en gåva bör lösas. vad händ i yuhan.

............

  

Tack sjukvård personal världen över.

..

[ inte lag skrivare.}

 

       

 

Lossa. = 

lösgöra, göra lös, lätta på,
lösa, frigöra, ta loss; släppa, befria,
avfyra, skjuta av, avlossa, bränna av, lasta av, lasta ur.

 

Lossning. = 

 

Avlastning, urlastning. Tomgöring.

---------------

        

   

Avslutning.

———   Mål & nyckel blandades med lås.  ——


& Målet är att hitta rätt nyckel för osynligt lås.    Amor

 

& Rätt nyckel kan hitta rätt mål.     Amor

 

& Målet kräver rätt nyckel att nå i målet.    Amor

----------------------------
 

   

De är i olika städer, samt i Paris.

   

............

Nyckel & lås

 

historia

 

Lås av trä har haft en stor betydelse,

 

Från början var alla lås helt eller delvis tillverkade

 

av hårda trämaterial och de var länge i bruk över

 

stora delar av världen.

 

 på den tiden saknades duktiga tjuvar.

...........

 

Skomakare tar ansvaret när låssmed saknas.  Amor

....................

 

Nyckeln till frihet vart hängdes?

..............

lördag film för ledig dag.

 

eller

 

 nu

 

( visa ).....(visa)

 

klicka på se filmen.

 

 The Shawshank Redemption Morgan Freeman,

 

Tim Robbins full movie

 

God fortsättning

 

även

bloggplatsen personal.  

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards