Direktlänk till inlägg 14 november 2017

IBS- Symtom terapi. / slump eller öde.

Av Amor - 14 november 2017 22:07

Välkomna

till

konst

av

trasiga

Ur & klockor.

En blogg som handlar om;

En hobby

att bygga om något nytt av trasiga urverk och klockor.

             

Relaxing Background Music for Yoga. Soothing Music

for Stress Relief, Meditation, Massage, Spa.

................

Efter en akut besök.

 

 IBS- Symtom.

Idag är jag ganska bra och nöjd av själv.terapi så,

jag måste skriva om detta, kanske hjälper någon och sprida,

genom de som följer min blogg,

Hur man KAN kämpa på

 

mot IBS, inte medicin eller hopplöshet?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det vargrymma tider SLUT att jag drabbades av fel och översod Antibiotika

av en ung  25 årige  At-läkare

Jag litade på systemet att de som sitter där har bra kunskaper.

                     

Dansövning.            Solros tiden           Visare mannen.( S. Dali)          Vindkraft.

..................................................

 
under tiden hade jag stora krig med

smärtor som orsakades av gas i tarmarna inte ngt annat.

++++++++

När jag blev färdig med diagnosen 6 månader sedan
började själv terapi och hade bra resultat tills i dag

jämnför med 2 första månadern.

lätt förvinner smästor, efter några minuter, men skadade tarmbakterierna fortfarande aktiv av

fel och överdos Antibiotia.

.............

jag skriver i min blogg bara att hjälpa andra vid behöv,

Läs allt noga.

 

Jag vet; 

Ni på karolinska sfukhuset ( Gropp - IBS: )

då och då följer min blogg

och

Ni tänker för forskning en person dräcker

inte

att acceptera som

en metod godkänade för IBS- symtom.

........

Det är bara en metod att först rädda mig själv och andra

inget annat

många år jobbade jag som känd forskare.

.........

Träning. / Yuga, / TENS.

hjälper Smärtlindring. ( Akut eller kroniska smärtor.)

..............

 

Jag skrev vid den bild några år sedan att hjälpa överviktiga personer.

Idag hjälper den mig själv.

läs att hur man kan massera magen,

för förtoppning och kroniska magsmärtor.

Klicka här

-----------------------------------------------------------------------  

          

1) Träning i magmusklerna, andning mest olika kroppsstänningar,

liggande, sittande, stående och gående.

..........


!!) Att stärka magmuskler på olika sätt som är min egen specilitet.


 


  


På så sätt kan man lättare flytagas och mat och avföring

och

smärtan minskas kraftigt utan Morfin liknande.

 

          

Klicka på bilder se större att kuna läsa.

...................................

2) Yuga och närvaro i här och nuet.
 

     

3) Elektroterapi.

Jag är första i världen möjligen som avnäder för drapfot och IBS.- tror jag.

många många år användade jag elekroterapi för

diagnos, terapi

för muskelskada och nervskada och hjälpmedel.

        

elektroterapi som, hjälpmedel för patint med drapfot vid gång.

(se min blogg Biomecanique.))

 

.........................klinik elektroterapi apprat. ........................

 

var snäll läs nog.

Elektroterapi, används för dignas och behandling och  hjälpmedel.  

                                          

 a)  Faradic stimulering. b) Galvanic stimulering. )


 jag skev boken ”  Introduktion till Elektroterapi.97  sidor./ 1983.)
……………………………………
 TENS.
( Transkutan Elektrisk NervStimulering.)
Muskel stimulering är form av Galvanic.  

---------
 Behandlingens effektivt.
 1) Stärka muskler.
2) Muskelmassage.
3) Smärtlindring. ( Akut eller kroniska smärtor.)

.............
TENS behandling

aktiverar kroppens egna smärtlindrande hormoner,

på så sätt hjälper TENS att bryta smärtans banor,

eller

blockera smärtnerver genom frigör endorfiner,   

                          ...........                                   

så lindras och botas. 

( Man känner under TENS -behandling muskelryckningar och att det pirrar i huden under elektroderna.)

-----

  klicka här och läs om.

TENS med 2 kanaler eller 4 plattor det räcker för IBS. tror jag.

++++++

((( Jag har inte använd sådan apparat. jag har annan model.)))

( Den är billigare som jag hittade på netet.)

.........

OBS: ( i Sverige kan man låna TENS av kommunen.)

    

Mest anväd AABB. platsen i magmuskler,

.....

                           Genom plattorna avger elektriska strömmar som riktar in sig.

                       a) Muskler aktiveras, som normal aktivering genom hjärna.           

b) Nerver under huden ger stimulans av blodflödet.

..................
Det är helt normalt att huden under plattor bli rodnad. eller inga

särskilda biverkningar, men om tiden orkar

mer än 30- minuter för varje grupps muskler  och

upprepas två till fyra gånger per dag.

(Muskler under stimulering jobbar för mycket

och drar ihop sig och orsaker kramp.)

....................

  OBS; TENS -behandlingen ger inga särskilda biverkningar,

undvika                                      

1) Hjärt problem. 2) Ha pacemaker.

-------------
 DET ÄR BÄST ATT FRÅGA FYSIOTERAPEUT.

-------------------------------------------------

    1177 vårdgaden

.........

rekommenderar så här för 81 träffar vid sökning.

Många användningar är inte i min kunskap och område.

Kloicka här.


lycka till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amor - Torsdag 28 mars 02:15

  Välkomna. till konst av trasiga ur & klockor.     Tiden står stilla till 03 31 att en timme flytas fram. ------------------------------  Långfredagen: 29 mars. Påskdagen: 31 mars. Annandag påsk: 1 april Glad påsk & Dansa ...

Av Amor - Tisdag 26 mars 16:00

  Välkomna till konst av trasiga ur & klockor.     Tiden står stilla till 03 31 att en timme flytas fram. ------------------------------  Långfredagen: 29 mars. Påskdagen: 31 mars. Annandag påsk: 1 april Glad påsk & Dansa ...

Av Amor - Måndag 25 mars 12:30

  Välkomna till konst av trasiga ur & klockor.     Tiden står stilla till 03 31 att en timme flytas fram. ------------------------------  Långfredagen: 29 mars. Påskdagen: 31 mars. Annandag påsk: 1 april       @T...

Av Amor - Lördag 23 mars 22:15

!!! !! !    Välkommen till  Konst av Trasiga  UR & Klockor.   ....................m..................... . ------------------------------------------------- Tidens mätning utan synlig tidmätare. = ja  Biologisk klocka i levand...

Av Amor - Fredag 22 mars 12:17

!!! !! !    Välkommen till  Konst av Trasiga  UR & Klockor.   ....................m..................... . ------------------------------------------------- Tidens mätning utan synlig tidmätare. = ja  Biologisk klocka i levand...

översäning

Presentation


Tiden går i sitt mål.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar


Skapa flashcards